Geldigheidsduur behandelcode

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Shimaa

Geldigheidsduur behandelcode

Bericht door Shimaa » wo 30 jan 2013, 15:00

Ik heb eind augustus 2012 voor de 1e x een lipofilling aan mijn borstsparend geopereerde rechterborst ondergaan. Mijn verzekeraar gaf -na aanvullende informatie verstrekt door mijn pc en mede dankzij advies hier- toestemming. Van deze eerste vulling is niet veel over. Begin maart krijg ik een 2e vulling. Volgens de pc valt het onder dezelfde code, en hoeft er dus niet opnieuw toestemming aan ZKA gevraagd te worden. Stel dat het na deze tweede keer nóg een keer (of 2?) moet, blijft dit dan onder diezelfde code vallen? Of heeft de toestemming een bepaalde geldigheidsduur (bijv. een jaar) of een maximum aan behandelingen (bijv. 2)?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Dees
Beheerder

Re: Geldigheidsduur behandelcode

Bericht door Dees » wo 30 jan 2013, 16:44

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het vooral belangrijk dat ze de behandeling niet afsluiten. Dan kunnen ze onder die code blijven declareren.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Shimaa

Re: Geldigheidsduur behandelcode

Bericht door Shimaa » wo 30 jan 2013, 16:55

Okee! Nou, dat geeft de burger weer moed, ik was al bang dat het eventueel opnieuw aangevraagd zou moeten worden. Ik zal de pc op het hart drukken de behandeling voorlopig niet af te sluiten. Bedankt voor je antwoord!

Gesloten

Terug naar “Januari 2013”