pijnscheut geopereerde borst

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

esther1977

pijnscheut geopereerde borst

Bericht door esther1977 » di 29 jan 2013, 11:21

Ik heb even een vraagje die ik er hier ff in gooi. Ik ben 2011 geleden borstsparend geopereerd aan een tumor, graad 3, 3 x negatief, daarna bestraling en chemo. Nu heb ik de laatste tijd, af en aan, een soort vreemde spier trekking/pijnscheut in mijn geopereerde borst. De ene keer vaker dan de andere keer. Ik heb het gevoel dat als ik actief ben ik er meer last van heb. Is dit herkenbaar, normaal? Het is een zeer onaangenaam gevoel en ik word er af en toe onzeker van.

esther1977

Re: pijnscheut geopereerde borst

Bericht door esther1977 » di 29 jan 2013, 22:10

Jammer dat niemand een reactie geeft, had ik wel op gehoopt... Ik heb binnekort weer een controle en zal het dan vragen aan de MCV en de arts.

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » di 29 jan 2013, 23:18

Hallo Esther,

Soms duurt het iets langer voordat er een reactie kom op je vraag.
Ik herken jou klacht wel. Ik heb dit ook aan mijn gereconstrueerde borst. Laatst nog een littekencorrectie gehad en toen zei de pc dat ik daar weer rekening mee moest houden. Een vriendin van mij, die ook borstbesparend geopereerd , is heeft dit ook. Maar voor de zekerheid kun je dit toch nog aan je arts vragen bij de controle.

Veel succes.
Hanne

Kittekat

Bericht door Kittekat » wo 30 jan 2013, 07:19

Hallo Esther,

Zelf heb ik er geen last van, mijn bestralingsschade bestaat uit pijnlijke ribben en een flink borstoedeem. Maar mijn chemomaatje klaagde regelmatig over het feit dat het wel lijkt of er iemand met hete breinaalden door haar geopereerde/bestraalde borst aan het steken is, dit blijkt dus haar restschade zijn.

Op je bespreeklijstje voor bij de controle zetten, enne heel veel sterkte, ook hier flink last van de adrenaline voor een controle!
Groet, Kittekat

ItsHennie

Bericht door ItsHennie » wo 30 jan 2013, 08:45

Hallo Esther,
Mijn situatie is anders, mijn borsten zijn geamputeerd. Maar ik voel daar geregeld steken en een soort krampjes. Oncoloog en chirurg zeggen beiden dat dit normaal is. Heb gisteren controle gehad bij chirurg, 6 maanden na operatie en hij heeft de littekens goed onderzocht, en alles is oke. Misschien kun je wat eerder voor controle, iedere dag dat je je zorgen maakt is een dag te veel.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 30 jan 2013, 14:40

Ik heb een dubbele amputatie en reconstructie. Ik heb helemaal geen gevoel in die borsten, maar soms toch een pijnscheut. Aan mijn bestraalde kant krijg ik een enorme kramp als ik de verkeerde beweging maak.

Het is niet iets waar je je 1-2-3 druk over hoeft te maken (maar ja...... angst is als een stalkende ex he, die is er gewoon. Een blaffende hond die uit zijn hok komt...... En zie hem dan maar weer eens in dat hok te krijgen......)

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

dobber

Bericht door dobber » wo 30 jan 2013, 15:49

Soms sta ik gewoon met iemand te praten of zit relaxed en dan krijg ik op geamputeerde plek een enorme 'pijnscheut' en klap dan bijna naar voren. Komende week naar oncoloog voor controle en bespreek deze puntjes. Vooralsnog beschouw ik dit als naweeen. Een maand geleden is bij mij het hele traject afbehandeld.

esther1977

Bericht door esther1977 » wo 30 jan 2013, 20:55

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel vaker een scheut pijn de laatste tijd en als ik meer beweeg heb ik er ook meer last van. Ik kan de vinger er niet precies op leggen. Ik ga het meenemen in mijn controle over 4 weken... Het blijft lastig, het geeft onrust.. kutziekte :cry:

Gesloten

Terug naar “Januari 2013”