Tamoxifen en pijnklachten

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

ItsHennie

Tamoxifen en pijnklachten

Bericht door ItsHennie » za 26 jan 2013, 11:45

Sinds 3 weken slik ik Tamoxifen. De bijwerkingen lijken mee te vallen. Wat meer opvliegers en af en toe spontaan een flinke huilbui. Maar die had ik zonder Tamoxifen wellicht ook wel gehad.
Na de laatste chemo is er bloed geprikt om de werking van mijn eierstokken te controleren. De waarde bleek niet te meten laag, in tegenstelling tot voor de chemo behandingen. Mijn eierstokken hoeven niet verwijderd te worden. Ook de injecties, waar over was gesproken omdat ik nog te zwak was voor een operatie, hoeven nu niet. Dus daar ben ik heel blij mee.

Waar ik wel veel last van heb, is van mijn spieren en gewrichten. Doordat ik de ziekte van Bechterew heb, is pijn mij niet onbekend. Maar dit is anders. Overdag gaat het redelijk, maar tegen de avond verergert de pijn. Mijn ribben doen het meest pijn, diep inademen of niesen is geen pretje. Ik slik 2x per dag diclofenac (ivm Bechterew), maar de pijn komt hier 's avonds gewoon doorheen. Komt dit bij jullie bekend voor? Is dit door de Tamoxifen?

Heb een botscan en MRI gehad en er waren geen uitzaaiingen te zien.

Dees
Beheerder

Re: Tamoxifen en pijnklachten

Bericht door Dees » zo 27 jan 2013, 11:58

Hoi ItsHenny,
He wat vervelend. Ik heb zelf nooit tamoxifen geslikt, maar wel een aromataseremmer en daar kreeg ik enorme stijve spieren van en pijn in mijn gewrichten. Ik heb ook in de overgang gekomen door de chemo en daarna eierstokverwijdering. Ik slik nu al 2,5 jaar geen hormoontherapie meer. De pijn is wel afgenomen en de stijfheid ook, maar ik voel me nog steeds niet helemaal top.

Tegen de pijn heb ik tijden 's avonds een ibuprofen geslikt. Overigens altijd met een maagbeschermer.

Misschien kun je met je huisarts of oncoloog overleggen wat je kunt doen tegen de pijn.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ariane

Re: Tamoxifen en pijnklachten

Bericht door Ariane » zo 27 jan 2013, 13:32

Ik slik Anastrozol en heb, behalve overgangsklachten omdat ik de overgang al lang gehad heb, dezelfde klachten ItsHenny.
Tegen de pijn heb ik morfine. Twee keer per dag 1 tablet en als het heel erg is neem ik het in vloeibare vorm.

Gesloten

Terug naar “Januari 2013”