Haar/hoofdhuid

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

ItsHennie

Haar/hoofdhuid

Bericht door ItsHennie » za 26 jan 2013, 11:35

6 december mijn laatste chemo gehad (Taxotere). Mijn haar is lekker aan het groeien, maar lijkt nog erg dun. Zie mijn hoofdhuid er nog goed door. Het zijn nu stekeltjes, ik lijk wat haar betreft een beetje op mijn kleindochter van 10 maanden :grin: :grin: . Ik kan niet wachten tot ik weer zonder pruik of sjaaltje door het leven kan.
Nu mijn vraag, ik heb erg veel last van jeuk op mijn hoofd. Ook veel geïrriteerde rode plekjes. Ik moet bekennen dat ik het per ongeluk ook wel kapot heb gekrabd. Ik doe er nu baby olie op. Maar hebben jullie een betere tip voor mij.
Ik had tot vorige week nog een klein beetje wimper haartjes, die zijn nu helemaal weg. Hoop wel dat ze terugkomen.
Slik sinds 3 weken Tamoxifen. Heb daar ook een vraag over, zal dat even in een aparte topic plaatsen.

elfi

Re: Haar/hoofdhuid

Bericht door elfi » za 26 jan 2013, 14:16

Hoi Itshennie,

Ik heb ook jeuk gehad toen mijn haren weer begonnen te groeien [Tac kuur gehad].
Ik gebruikte haarlotion van weleda wat bij mij erg goed hielp.

gr Elfi

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 27 jan 2013, 11:59

Hoi ItsHennie, ik weet het echt niet meer, dus moet je het antwoord schuldig blijven....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Bienya

Bericht door Bienya » zo 27 jan 2013, 14:45

Mijn haar is ook aan het groeien (iets van2 cm nu). Ook bij mij zie je op sommige plekken mijn hoofdhuid nog en ook ik heb jeuk en haarpijn.... Ik weet niets tegen de jeuk maar probeer zo min mogelijk te krabben,... :roll: het wordt wel steeds wat minder....

Mijn wimper zijn pas 5 weken na de laatste kuur helemaal uitgevallen, maar er zitten al nieuwe onder....ministoppeltjes..

Wat ik ook heb is jeukende oren, net alsof er water in zit. Misschien groeien ook daar de haren terug?

Carla

Bericht door Carla » zo 27 jan 2013, 16:43

Ik zou om te beginnen mijn huisarts naar de hoofdhuid laten kijken en vragen of in dit geval b.v. Betadine shampoo kan helpen tegen de jeuk en de rode plekjes. Bovendien zou ik pruik of sjaaltje zoveel mogelijk niet meer gebruiken, om de weer aangroeiende haren lucht en ruimte te geven. Met name een pruik kan behoorlijk wat irritatie opleveren, waaronder jeuk.

Het huisartsadvies ook voor Bienya met de jeukende oren. Voor hetzelfde geld is daar iets anders aan de hand en moeten ze b.v. uitgespoten worden. Waarom met iets rond blijven lopen dat wellicht onnodig is?

Voor alle Ministoppeltjes sterkte met het bereiken van de mijlpaal, dat je nodig naar de kapper moet om er weer model in te laten knippen.

Gesloten

Terug naar “Januari 2013”