MRI voor of na

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Paulien

MRI voor of na

Bericht door Paulien » do 24 jan 2013, 11:21

Hallo allemaal,

Mijn operatie preventieve verwijdering van eierstokken/eileiders staat gepland op 28 febr. De MRI staat op 8 maart.
Hoe groot is het belang dat ik de MRI voor de operatie ga plannen?
Er is nog maar 1 kans voor een MRI als ik nog normaal menstrueer nl. rond de 20e febr.
Wat is wijsheid?

Dees
Beheerder

Re: MRI voor of na

Bericht door Dees » do 24 jan 2013, 11:34

Hoi Paulien, bedoel je een MRI van de eierstokken of van je borst?

(ik vraag me namelijk af wat het nut is van een MRI als je eierstokken er vervolgens toch uit gaan)
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Paulien

Bericht door Paulien » do 24 jan 2013, 13:14

MRI van beide borsten.
Ik ben BRCA1 gen draagster.
Een borstamputatie beide kanten zit er ook aan te komen maar moet nog eerst een gesprek bij de chirurg/pl chirurg.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 24 jan 2013, 13:32

Hoi Paulien,
Als je nog een menstruele cyclus hebt, kan het onderzoek alleen plaatsvinden tussen de 6e en de 17e dag van de menstruatiecyclus, omdat hormonen van invloed
zijn op het klierweefsel van de borsten. Als je geen eierstokken meer hebt en dus geen menstruele cyclus maakt het niet uit wanneer die MRI gepland staat.

Als je op 28 februari de eierstokken laat verwijderen, staat dat de MRI op 8 maart niet in de weg.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Januari 2013”