nagels die loslaten

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

veertje

nagels die loslaten

Bericht door veertje » di 25 sep 2012, 17:20

Door de chemo's (laatste 7 maanden geleden) had ik diverse afgebrokkelde nagels. Nu was dit weer helemaal uitgegroeid en had ik dus weer hele nagels.

Vorige week kreeg ik verschrikkelijke pijn weer in 1 van mijn vingertoppen. Nu is deze nagel weer geheel (tot in de matrix) losgelaten van het nagelbed. Hoe kan het dat dit proces weer opnieuw plaatsvindt? De chemo is toch al lang uit mijn lichaam? Ik heb dit inmiddels bij 2 nagels en zou graag een verklaring hiervoor willen weten (ben wat nieuwsgierig aangelegd).

Hanne1961

Re: nagels die loslaten

Bericht door Hanne1961 » di 25 sep 2012, 18:08

Hallo Veertje,

Ik had tot een half jaar na mijn chemo, vorig jaar feburari 2011, nog hele mooie nagels. Plotseling begonnen deze te scheuren en af te bladeren. Oook heel kort knippen hielp niet. Enkele maanden geleden kreeg ik de tip om de wonderpen van Hêrome te gebruiken. Nu heb ik weer stevige, maar wel geribbelde nagels. Ze breken niet meer af en ik durf mijn handen weer te laten zien. In middels gebruik ik de wonderpen nog maar een paar keer per week. In het begin was dat 2 maal daags en zo min mogelijk met mn handen in het water. Volgens de oncologe had dit toch nog met de chemo te maken, zoals ook mijn haar nog niet voldoende groeit.

Er is dus nog hoop.
Gr. Hanne 1961

veertje

Re: nagels die loslaten

Bericht door veertje » di 25 sep 2012, 18:18

Hanne, bedankt voor je antwoord.
Maar daar is niet mijn vraag mee beantwoord. Ik lees ook uit je antwoord dat jij dit maar 1 keer hebt gehad, echter bij mij begint het proces opnieuw, dus de 2e keer.

Gesloten

Terug naar “September 2012”