Loslaten voetzolen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Ylsham

Loslaten voetzolen

Bericht door Ylsham » za 15 sep 2012, 16:14

Ik heb na drie FEC-kuren een taxoterre kuur gehad, deze laatste is doordat ik er zo ziek van ben geweest nu vervangen door taxol kuren. Van die taxoterre kuur zijn mijn nagels nu aan het verkleuren en loslaten maar is ook de huid op mijn handen aan het loslaten (vervellen) maar nog veel vervelender mijn voetzolen laten los, iets wat heel pijnlijk is doordat ik er moeilijk op kan lopen. Mijn voetzool is net een grote blaar. Mijn lief knipt de losgelaten huid er heel voorzichtig af zodat er wat minder wrijving is en ik heb nu van het ziekenhuis ureumcreme (10%) meegekregen. Dat verzacht wel iets. Is dit probleem bij meer van jullie bekend?
Alvast bedankt voor je antwoord :smile:
Groetjes
Nelleke

Dees
Beheerder

Re: Loslaten voetzolen

Bericht door Dees » zo 16 sep 2012, 08:34

Hoi Nelleke, wat ontzettend naar zeg. Ik heb het niet eerder gehoord dat iemand het zo ernstig had. Ik heb het wel gevonden in de bijsluiter. Het wordt epidermale necrolyse genoemd, het plaatselijk afsterven van de huid en die bijwerking is zeer zeldzaam(< 0,01%). Bron: Farmacotherapeutisch Kompas.

Wat een pech zeg...

Bij het handvoetsyndroom dat je wel ziet bij Xeloda, ander chemotherapeuticum, is het advies om je hand- en voetzolen vooral vet te houden, bijvoorbeeld met Cetomacrogol. Dat komt wel overeen met het advies dat jij gekregen hebt.

Gaat de dosering van de Taxol nu aangepast worden?

Ik wens je veel sterkte.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ylsham

Re: Loslaten voetzolen

Bericht door Ylsham » zo 16 sep 2012, 11:17

Hoi Dees, bedankt voor je antwoord, mijn oncoloog had dit ook nog niet eerder gezien, het ziet er ook best vreemd uit. Ik blijf het inderdaad goed invetten maar minder wordt het tot op heden nog niet. Inderdaad zijn de kuren nu aangepast, nu dus taxol wekelijks waardoor de bijwerkingen minder extreem zijn, godzijdank :grin:
Nu nog nieuwe voetzolen zodat ik weer een beetje kan lopen..... :smile:
Ik hoop op nog meer handige tips...maar als dit dus zeldzaam is zal het wel niet :?

Groetjes
Nelleke

Gesloten

Terug naar “September 2012”