Rood litteken

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

ItsHennie

Rood litteken

Bericht door ItsHennie » do 13 sep 2012, 10:59

Gelukkig weer thuis na 5 dagen ziekenhuis. In het ziekenhuis begon ik mijn haar te verliezen. Best heftig, helemaal in die omgeving. Nu alles er af en een leuk sjaaltje.
In het ziekenhuis zagen ze dat de wond van de borstamputatie links wat rood was, ook het litteken voelt hard en strak aan (beide borsten zijn 7 weken geleden geamputeerd, okselkliertoilet 5 weken geleden). Er zt vocht achter de wond volgens de Mamacare. Ook rechts zit nog veel vocht. Beide kanten zouden gepuncteerd moeten worden, maar de oncoloog gaf daar geen toestemming voor. Slik nu nog steeds antibiotica, witte bloedlichaampjes stijgen gelukkig weer (was 1,3). Nu ben ik toch bang dat het kwaad kan. Ben door alles wat is gebeurd best wel onzeker over alles. Heb gelukkig geen koorts meer. Er is ook een flinke ontsteking geconstateerd nav bloedtesten. Maar men weet niet waar? Misschien toch de wond? Ik heb er geen pijn aan.

Ook was er een lastig moment in het ziekenhuis met een verpleegkundige. Ik had mijn kleindochter van 5 maanden op bezoek. Ze zat lekker in de maxicosy op mijn bed. Later kwam een verpleegkundige mij nogal verwaardigd melden dat ik dat nooit meer moet doen!!!!!! Knuffelen met een baby gedurende de hele periode van de chemo. Ik heb gif in mijn lijf en daarme besmet ik haar mee en belemmer ik haar groei. Raar, ik ben echt wel mondig. Maar ik was zo ziek geweest en zo kwetsbaar. Mijn gevoel zei dat ze ongelijk had, maar ik voelde me toch heel erg verdrietig. Een verpleegkundige op zo'n afdeling zou toch beter moeten weten. Ze zei me ook nog dat ik moest zorgen dat iemand mijn haar moest komen afscheren. Toen ik zei dat ik het nog wel even volhield, waren haar woorden. Je denkt toch niet dat het stopt met uitvallen??? Het gaat hard en voor je het weet loop je er bij als een geplukte kip. Hoe bedoel je inlevingsvermogen????????

Hanne1961

Re: Rood litteken

Bericht door Hanne1961 » do 13 sep 2012, 16:18

Hallo ItsHennie,

Hier moet ik toch ff op reageren, want mijn mond viel open toen ik de onderste alinea las. Tja inlevingsvermogen mag je toch op z'n minst verwachten van een verpleegkundige op zo'n afdeling. Ik zou er bij een controle op z'n minst iets van zeggen en ook een klacht bij het patiéntenservicebureau neerleggen.
Je haren blijven inderdaad gewoon uitvallen en het veelvuldige contact met een baby kan voor deze misschien wel schadelijk zijn. Maar het kan dan wel wat anders gebracht worden.
Trouwens volgens mij is dat alleen gedurende de eerste 7 dagen na de chemokuur. En...... af en toe kunffelen is ook goed voor jou!!!

Sterkte ermee
Hanne1961

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 13 sep 2012, 22:23

Hé ItsHennie, wat spannend nou of die ontsteking inderdaad rondom het litteken zit.

Die reactie van die verpleegkundige vind ik overigens écht ontoelaatbaar. Heel beroerd dat je dat mee hebt moeten maken, zeg......

Veel sterkte !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ukkepuk

Bericht door Ukkepuk » vr 14 sep 2012, 09:51

Its Hennie,

Sjonge, wat een opmerking van die verpleegkundige. Mij lijkt dat je zelf bepaalt wanneer en waar je haar eraf gaat..... Heeft zij geen makken mee.

Wat betreft je kleinkind, er zijn ook vrouwen die chemo krijgen, vervolgens bevallen, en dan door gaan met chemo. Mogen die hun baby dan niet meer zelf verzorgen? Lijkt me niet he? Natuurlijk hou je de hygiëne in acht, maar gewoon vasthouden en knuffelen kan geen kwaad hoor. Staat bij mij in mijn "chemo-map", dus lekker laten kletsen!

Mij lijkt dat je juist in deze periode extra geniet van zo'n kleine frummel!!!

Gesloten

Terug naar “September 2012”