betaling tijdens vakantie

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Karin

betaling tijdens vakantie

Bericht door Karin » wo 05 sep 2012, 11:39

Oke, sinds dit jaar bouw je gedurende ziekte toch vakantiedagen op. (Alleen wettelijke). Nu werkte ik in juni 6 uur per week en ben 3 weken met vakantie geweest.Deze 6 uur, daar ben ik voor beter gemeld. Dit ter extra info en om het nog moeilijker te maken.

Nu moet ik dus vakantiedgn inleveren, zover zeer logisch! Alleen de hoeveelheid dagen en de doorbetaling van deze dagen, daar is helemaal niets duidelijk in. Weet iemand daar meer over te vertellen? Ik kan helemaal niets vinden over wettelijke regelingen.
Karin.

Sanne
Beheerder

Re: betaling tijdens vakantie

Bericht door Sanne » do 06 sep 2012, 12:09

Ik heb je vraag uitgezet naar een van onze experts...
Lastig... deze vraag... ik heb ook niks zinnigs kunnen vinden...
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » do 06 sep 2012, 21:59

Hallo Karin,

Ik ben ook weer aan het re-intergreren en zit in mijn tweede jaar van mijn ziektewet. Ik werk nu 21 uur per week en moet nog opbouwen tot 36 uur =100%
Ik heb voor dit jaar mijn volledige verloftegoed gekregen. Dat betekend dat ik, hoewel ik nog maar 21 uur werk per week, ik over mijn drie weken vakantie, 3 keer 36 uur verlof moet inleveren. Over deze 108 uur krijg ik dan wel ook 100% betaald en niet de 70% die ik nu krijg over mijn ziekte uren. Ik ben nog niet geheel gezond gemeld.
Verder betekend het ook als ik een verlofdag opneem ik hierover altijd 7,2 uur verlof inlever, naar rato, die ik dan voor 100% betaald krijg.
Deze regeling is sinds 1-1-2012 ingevoerd en kun je terugvinden in je CAO. Of informeer bij je vakbond.

Veel succes met je re-integratie.
Hanne1961

Sanne
Beheerder

Bericht door Sanne » do 06 sep 2012, 22:25

Hanne!!! Je bent GEWELDIG!!!
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.

Karin

Bericht door Karin » ma 10 sep 2012, 07:07

Hanne,
Bedankt voor je reactie. Helaas, werk ik in een branche zonder CAO of vakbond, dus dat is wat lastig. Ik ben dus ook echt op zoek naar de wettelijke regeling. Zou wel geweldig zijn, als mijn baas net zo'n regeling doet als die van jou!

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » ma 10 sep 2012, 17:12

Hallo Karin,

Dit zijn de nieuwe wettelijke regels. Ingegaan per 1-12012.
Je kunt dit ook navragen bij het Juridisch Loket.
Veel succes!!!

Hanne1961

Karin

Bericht door Karin » wo 19 sep 2012, 18:51

Hai Hanne,

Kan ik dat ergens vinden? En dan niet in een CAO of iets dergelijks. Maar echt als zijnde een wet of zoiets. De wettelijke regeling qua verlof opbouw dat is me wel duidelijk en dat weten ze bij HRM bij ons op de zaak ook, maar er staat in die hele regeling helemaal niets over hoe op te nemen en te betalen. Van jou begreep ik dat het toch ook bij de regeling hoort. Heb het juridisch loket gebeld en die vertelden me dat het indd een "grijs"gebied is.

Ik heb bij mezelf op de zaak nu het volgende voorgesteld: Willen ze dat ik 3 weken volledig opneem, dan wil ik volledig betaald. Anders neem ik alleen de uren op die ik anders gewerkt zou hebben en die betalen ze me dan volledig.

Ben benieuwd, wat eruit gaat komen.

Gesloten

Terug naar “September 2012”