Tijdens chemo verdikking in oksel

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Carina17

Tijdens chemo verdikking in oksel

Bericht door Carina17 » wo 23 okt 2019, 07:53

.Ik ben een vrouw van 54 af gelopen Julie een knobbel ontdekt in rechter borst bleek triple negatief te zijn. Tumor 2.4 rond scherp afgegrensd .. 1 verdikte lymfe waaruit punctie is genomen daar kwam geen afwijking uit En een mri in het begin daar kwam uit tumor 2.4 bij 2.4 bij. 2.5 verder niets geen aan kleuring lymfe . Heb 4x ac kuren gehad met heel veel bijwerkingen van de medicijnen zoals dexamethason en die spuit daardoor 2x ct scan gehele lichaam gehad weer niets te zien ook geen verdikte klieren dit was 4 weken geleden. Ac klaar mri 2 weken geleden gehad de massa/tumor was hekemaal weg alleen nog geringe achtergrondaankleuring .zo goed als volledig respons geen aankleuring oksel en geen verdikking. Daarom zou ik alleen taxol krijgen maar nu is na. De 1ste mis gegaan door de dexamethason en ging dex2 kuur niet door. En ik heb al 6 weken last van mijn okstel ze hebben nu pas gevoeld en ze voelde een verdikking ik moest niet meteen in de paniek schieten zeiden maar ik vind het zo raar dat tijdens mijn chemo mijn lymfeklieren gaan opzetten . Iemand een idee.

Dees
Beheerder

Re: Tijdens chemo verdikking in oksel

Bericht door Dees » wo 23 okt 2019, 19:26

Hoi Carina17,
O wat kun je daar gék van worden he...... Ik weet nog dat ik voor mijn tweede chemokuur een plek onder mijn borst voelde. Ik wist echt zéker dat daar een lymfeklier zat en dat daar ook al kanker zat. Nou, ik 's morgens tegen de chirurg gezegd, die zei: Laat eens zien dan. Dus.... ik liet hem zien en hij zei: Maar daar zitten helemaal geen lymfeklieren....

Ik heb op allerlei plaatsen dingen gevoeld waarvan ik vrij zeker wist dat het mis was. Dat is dat verrekte kankerspookje, die hond die gaat blaffen omdat ie onraad ruikt. Angst, die als een stalkende ex met je meereist.

Als ik je goed begrijp ben je gestart met chemo en ben je nog niet geopereerd he? En de tussentijdse controle liet zien dat de chemo goed aanslaat? Dan zou ik de angst even parkeren. Lymfeklieren hebben een nuttige functie in het lichaam. Ze reageren als er virussen of bacteriën in je lichaam zitten. De herfst begint en mensen raken verkouden. Het kan heel goed dat je iets onder de leden hebt en dat je klier daarop reageert. Bovendien, hoe harder je erop duwt en aan voelt, hoe groter en harder ie wordt. Dus..... gewoon even met rust laten. Niet op duwen. Rustig de volgende kuur in gaan en dan kijken ze met de operatie wel....

Bij de Borstkankervereniging hebben twee inhoudsdeskundigen en ik een presentatie gegeven over angst. Misschien heb je er iets aan. Hier kun je ze vinden.

Kun je hier iets mee? Big hug
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Dees
Beheerder

Re: Tijdens chemo verdikking in oksel

Bericht door Dees » wo 23 okt 2019, 19:35

P.s. Is er ook erfelijkheidsonderzoek gedaan? Dat is bij triple negatief wel het advies
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Oktober 2019”