Fulvestrant

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ingy

Fulvestrant

Bericht door Ingy » wo 07 aug 2019, 17:07

Mijn moeder krijgt fulvestrant, nu ongeveer 2-3 maanden. De eerste keer bloedprikken na start zijn de tumor markers iets hoger dan daarvoor. Verder waren alle bloedwaarden helemaal goed. Gebeurd het vaker dat in begin tumormarkers toch iets stijgen om daarna alsnog te dalen? Ik weet dat het niet alles zegt, maar het is toch een tegenvaller. Maar misschien dat het vaker gebeurd in het begin van de behandeling?

Dees
Beheerder

Re: Fulvestrant

Bericht door Dees » do 08 aug 2019, 20:09

Hoi Ingy, spannend is het he. Ik weet het niet precies, maar het zou kunnen dat die tumormarkers afbraakproducten van kankercellen laten zien en dat het daarom niet ongewoon is dat na start het gehalte in het bloed eerst een beetje omhoog gaat. Ik duim dat ze naar beneden gaan en nog belangrijker, dat je moeder zich goed voelt
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ingy

Re: Fulvestrant

Bericht door Ingy » za 10 aug 2019, 15:26

Bedankt voor je antwoord. Gelukkig voelt ze zich goed. Eigenlijk weinig last, dus dat is erg fijn. We wachten het maar verder af.

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”