Ongerust

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Petra1

Ongerust

Bericht door Petra1 » ma 08 jul 2019, 17:24

Beste Dees,
Ik heb 6 jaar geleden borstkanker gehad: amputatie, chemo en nu nog anastrozol. Deze site is al 6 jaar een grote steun voor me, waarvoor dank!
Het gaat eigenlijk heel goed met me, alleen de angst is altijd op de achtergrond aanwezig.
4 Weken geleden voelde ik iets in mijn "goede" linker borst. Deze is " opgetuigd" na een borstreconstructie rechts.
Wat ik voelde was klein, maar duidelijk harder dan het omliggende weefsel. Na een week kon ik het niet meer vinden, ik blij! De week erna had ik mijn jaarlijkse controle. Ik heb het wel aangegeven bij de radioloog, die daarom ook nog een echo heeft gedaan. Zowel op de mammo als op de echo was niets verontrustends te zien. Maar nu voel ik het weer, zelfde plaats, voelt hetzelfde. Dus mogelijk is het helemaal niet weggeweest. En ben ik dus toch weer ongerust. Terecht ongerust, of wat denk jij? Alvast bedankt voor je antwoord!

Dees
Beheerder

Re: Ongerust

Bericht door Dees » ma 08 jul 2019, 17:52

Hoi Petra, dank voor je lieve woorden.

Wat een spanning nu weer zeg. Ik kan écht niet zeggen of je je ten onrechte bezorgd maakt of niet. Ik denk dan toch dat je er even iemand naar moet laten kijken. Desnoods kunnen ze een biopt nemen.

Angst is ontzettend lastig. Het reist met je mee als een stalkende ex. Na de ALV van de Borstkankervereniging waren er drie presentaties over angst, waaronder die van mij. Je kunt ze hier zien. Die van mij staat hier.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juli 2019”