ki-67 en pik3ca?

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

K84

ki-67 en pik3ca?

Bericht door K84 » do 21 feb 2019, 08:45

Hoi,

Nadat ik afgelopen maand werd geopereerd om de tumor alsnog te laten verwijderen (stad IV - uitzaaiingen skelet en lever) werd beslist om vanaf deze week verder te gaan met de huidige medicatie, nl Palbociclib + Letrolzole, Xgeva en vitD/calcium. Bijna 7 rustweken om wegens herstel wonde. Operatie is overigens netjes uitgevoerd, geen last van gehad en mooi genezen.

Voor de operatie in Dec toonde petscan terug wat meer activiteit van borsttumor, de rest van uitzaaiingen onzichtbaar, bloedwaarden perfect. De oncoloog vond dit een opmerkelijk beeld, liet echo's doen waaruit bleek dat hij op maand tijd verder gekrompen was. Na de operatie blijkt plots dat de tumor dubbel zo groot is als op echo vastgesteld en er niet 1 maar 2 zaten (een kleintje vlak ernaast, niet invasief). Was hier best van geschrokken, vals gerustgesteld door de echo's...

Ik ga om 2e opinie in ander ziekenhuis, daar lezen ze in het verslag dat de Ki-67 waarde ergens rond de 20 is, en zeggen ze op basis van die waarde en de eerder vastgestelde activiteit op scan dat ze vermoeden dat de medicatie het niet meer doet.

Gisteren terug bij eigen oncoloog die deze 2e opinie weerlegt. Hij wou zelfs het verslag niet lezen.

Hoeveel belang moet er aan die waarde gehecht worden? Men stelde daar trouwens ook voor te testen op pik3ca? Ik zie het even niet meer...ik weet even niet welk advies nog te volgen.

Dees
Beheerder

Re: ki-67 en pik3ca?

Bericht door Dees » do 21 feb 2019, 18:03

Hoi K84, getsie wat spannend. Ik wéét het niet. Ik heb het nog nooit eerder gehoord. Ik ga eens rondvragen
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Februari 2019”