Vraag nav bia alcl

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

mari65

Vraag nav bia alcl

Bericht door mari65 » di 12 feb 2019, 23:35

Beste Dees,

Weet jij of er enige info is over het risico op bia alcl als het kapsel blijft zitten, na het verwijderen van silicone protheses?
Had een dubbele amputatie met reconstructie na borstkanker. Half jaar geleden zijn de protheses verwijderd omdat ik er achteraf spijt van had en er onrustig onder was. 1 prothese bleek ook gescheurd te zijn. Ze hebben er slechts 3 jaar ingezeten. Kapsels zijn blijven zitten. Nu heb ik n pijnlijke plek rechts( waar de gescheurde inzat ), en t lijkt daar ook wat verdikt. En daar maak ik me zorgen over.

Hartelijke groeten,
Mari.

Dees
Beheerder

Re: Vraag nav bia alcl

Bericht door Dees » wo 13 feb 2019, 22:06

Hoi Mari, he jakkie wat spannend. Je moet er zeker naar laten kijken. Ook mensen zonder protheses kunnen BIA ACLC krijgen, dus ja, dat kan ook als protheses verwijderd zijn. Die kans is echt heel klein. Een lokaal recidief kan ook nog. Voordat je jezelf gek maakt, eerst naar laten kijken !!

Ik duim voor je !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Mari65

Bericht door Mari65 » wo 13 feb 2019, 23:00

Beste Dees,

Dank voor je antwoord. Ik ga er zeker naar laten kijken. Ben zelf verpleegkundige en kan altijd zo even langslopen bij de mammacare verpleegkundige. Maar ik dacht dat bia alcl alleen voorkwam bij protheses omdat het zo n specifieke vorm is. Ik zal t laten weten.

Groet, mari.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 14 feb 2019, 19:06

Hoi Mari, bia alcl komt los van protheses ook voor.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Mari65

Bericht door Mari65 » do 21 feb 2019, 00:27

Nog even een update: Vandaag naar de chirurg geweest. Deze kon geen ongerechtigheden vinden. Voor mijn geruststelling volgt er nog een echo, en dat vind ik toch wel fijn.
Hartelijke groet,

Mari.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 21 feb 2019, 14:58

Ah gelukkig voor nu. Ik duim dat de echo ook niks laat zien
Groeten, Dees

Mari65

Bericht door Mari65 » vr 22 feb 2019, 12:31

Beste Dees,

Ik wil je ook nog even zeggen hoe ik t waardeer dat je altijd zo trouw in je reacties bent. Geeft, ook al is t voor mij nu 5 jaar na de diagnose, n vertrouwd gevoel. Ik bezoek deze site nog vaak. Heel fijn dat dit forum bestaat.

Hartelijke groet,
Mari.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 22 feb 2019, 15:38

Wat LIEF zeg
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Februari 2019”