Vermoeidheidsaanvallen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Angel

Vermoeidheidsaanvallen

Bericht door Angel » do 13 dec 2018, 19:51

Hallo Dees,

Ik ben in 2016 behandeld voor borstkanker. Chemo, immunotherapie, operatie en bestraling gehad. Ik gebruik nu 2 jaar Tamoxifen.
Sinds anderhalve maand heb ik last van vermoeidheidsaanvallen. Soms na een drukke dag, maar ook als ik een rustige dag heb kan de extreme vermoeidheid mij ineens overvallen. Ik moet dan echt rust nemen. Kan dit een late bijwerking zijn van de chemo?

Hartelijke groet,
Angel

Dees
Beheerder

Re: Vermoeidheidsaanvallen

Bericht door Dees » do 13 dec 2018, 20:32

Hoi Angel, ooooooo, zo vervelend. Ik kan echt niet zeggen waaraan het ligt. Het kan vanalles zijn. Misschien heeft het te maken met het verzetten van de klok en ben je niet gewend aan het nieuwe ritme. Misschien ben je wel een beetje hard gegaan de afgelopen jaren en komt nu het punt dat je je realiseert hoe moe je eigenlijk bent. Misschien is je schildklier ontregeld. Misschien heb je iets onder de leden, het is het seizoen van de infecties he...... Het is zo moeilijk te zeggen. Wat kun je doen? Een keertje bloed laten prikken bij de huisarts? Zorgen dat je op tijd in bed ligt en je rust pakt. Zolang je geen andere klachten hebt, heb je ook geen reden om om nader onderzoek te vragen......
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2018”