Hormoonkuur

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Alie1966

Hormoonkuur

Bericht door Alie1966 » zo 04 feb 2018, 16:16

Hallo iemand ook ervaringen met het medicijn anastrozol dit is mijn 3e hormmonpil al en van deze wordt ik ook niet vrolijk alle bijwerkingen die er zijn heb ik vooral heel veel last van spierpijn en bot pijn last van mijn gewrichten krachtverlies in mijn handen Triggerfingers heel moe ect
Zijn er nog meer mensen die hier zo n last van hebben ?
Ik zit er gewoon aan te denken om te stoppen want dit hou ik niet vol maar de oncolog vind dit geen goed idee omdat ik veel uitzaaiingen had
Ik ben op dit moment gewoon mezelf niet en volgens mij wordt ik ook nooit weer de oude ik
Ik lijk lichamelijk wel een oud wijf kan ook niet meer normaal de trap op moet met handen en voeten ga op dit moment ook naar de fysio maar dat heeft tot nu toe ook geen resultaat
Ik hoop dat er personen zijn die mij kunnen helpen om toch een zoveel mogelijk normaal leven te hebben
In 2015 had ik borstkanker 2 operaties okseltoilet 6 chemo s en 21 bestralingen gehad en na 2 jaar nog steeds de gevolgen ervan moet nog 3 jaar hormonen slikken

Dees
Beheerder

Re: Hormoonkuur

Bericht door Dees » zo 04 feb 2018, 18:24

Hoi Alie, wat vervelend zeg. De bijwerkingen van de hormoontherapie herken ik wel. Soms helpen pijnstillers, een beetje zoals bij mensen met reuma. Blijven bewegen kan ook echt helpen.

Je schrijft dat je veel uitzaaiingen had. Je behandeling klinkt als iemand die 'vroege borstkanker' had. Bedoel je met uitzaaiingen aangedane okselklieren? Hoeveel waren er positief?

Je weet het zelf wel. Als je stopt, is het risico op uitzaaiingen groter. Ik ken echter best veel vrouwen die dat risico bereid waren te lopen in ruil voor een betere kwaliteit van leven. Ik ken vrouwen die toch uitzaaiingen kregen en later wilden dat ze langer doorgegaan waren. Ik ken ook vrouwen die geen uitzaaiingen kregen en later wilden dat ze veel eerder gestopt waren. Het blijft lastig omdat je echt niet in een glazen bol kunt kijken.

Helaas heb ik geen wondermiddelen....... Accepteren dat het zo is..... maar ik weet ook wel dat dat ontzettend lastig is.....

Veel sterkte !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Alie1966

Bericht door Alie1966 » zo 04 feb 2018, 19:13

Hallo dees
Ik had idd uitzaaiingen in mijn okselklieren van de 17 waren er 14 besmet dus misschien toch maar gewoon doorgaan met slikken
Maar ik vroeg me af of er misschien meer mensen zijn met deze klachten en dat die misschien tips ofzo hebben ik wacht reacties af

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 04 feb 2018, 19:54

Hoi Alie, oeh, met 14 besmette okselklieren moet je proberen zo lang mogelijk door te gaan, het liefst langer dan 5 jaar. Mooier kan ik het niet maken. Als ik je goed begrijp, zijn de spier- en botpijnen het ergst en de triggerfinger. Tegen die triggerfinger kan wellicht iets gedaan worden met injecties corticosteroiden. De spier- en botpijnen zou je kunnen aanpakken, zoals dat bij reuma gebeurt. Overleg dat met je huisarts. Hier vind je de informatie op Thuisarts.nl.

Misschien word je wel nooit meer de oude, als je maar enigszins vrede hebt met je nieuwe ik. Hopelijk lukt het om alle ongemakken te accepteren. Met 14 positieve okselklieren is er wel wat om voor te knokken.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Suus2808

Bericht door Suus2808 » ma 26 feb 2018, 09:05

Hallo Alie1966,

Zelf slik ik letrozol bij inflamentoir borstkanker met uitzaaiingen naar de botten.
Ook ik ervaar gewrichtspijnen voornamelijk in mijn voeten en enkels.
Ik ben nu met oncologische revalidatie begonnen in de hoop dat ik hier meer energie en bewegingsvrijheid van krijg.
Ik kom hier ook lotgenoten tegen en dat helpt mij met een soort van acceptatie.
Ik ben er nog niet, maar ik ben onderweg.

Groetjes Suus2808

Kitty

Bericht door Kitty » ma 26 feb 2018, 12:26

Ik had tijdens chemo vreselijke spierkrampen wat hielp was iets heel simpels ik perste twee keer per dag een Citroen uit in water en dronk dat. De zuurtegraad van je lichaam gaat dan omlaag dat helpt bij reuma achtige klachten misschien ook wel bij hormoontherapie. Je kan googelen opvoeding en verzuring lichaam dan krijg je veel tips. En bewegen ja wat deed zegt.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 27 feb 2018, 19:29

Geen inhoudelijke reactie maar gewoon even een hug voor alle dames.
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Februari 2018”