van PR+ naar triple negatief, vervolg van topic januari

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hesaja

van PR+ naar triple negatief, vervolg van topic januari

Bericht door Hesaja » vr 02 feb 2018, 12:24

Vooruitlopend op de uitslag van het AvL over het botbiopt (wel of geen PR/ER) zien het medisch team en de oncologe wel aanknopingspunten om met hormoontherapie te starten. Dat betekent een combinatie van Fulvestrant injecties, Palbociclib, Denosumab en Calcium /vit. D tabletten. Voor de Sonia studie kom ik niet in aanmerking, want volgens mijn oncologe moet je daarvoor langer dan een jaar zijn gestopt met hormoonmedicatie. Ik ben in mei vorig jaar gestopt.

En, misschien een suffe vraag en ik vergeet 'm steeds te stellen aan de oncologe. Maar er wordt steeds gesproken over metastasen in het bot, maar de biopten worden genomen uit het beenmerg. Daar schijnen de cellen zich te roeren en de goede bloedplaatjes te verdringen, met als gevolg bloedarmoede. Zijn het dan geen metastasen in het beenmerg?

Dees
Beheerder

Re: van PR+ naar triple negatief, vervolg van topic januari

Bericht door Dees » vr 02 feb 2018, 19:20

Hoi Hesaja, ik kan het advies volgen. Ik hoop dat het heel goed aan gaat slaan.

Ik weet niet precies hoe het zit met uitzaaiingen in bot of in beenmerg. Laat je het weten als je meer weet?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hesaja

Bericht door Hesaja » wo 21 feb 2018, 13:01

Na 2 weken Ibrance, 1 x Fulvestrant en 1 x Denosumab is afgelopen maandag mijn bloed weer gecontroleerd. Daaruit bleek dat de tumormarker is gedaald van 72 naar 64, andere waarden ook zijn verbeterd. Alleen de witte bloedlichaampjes zijn wat gedaald. Verder (nog) geen last van bijwerkingen. Misschien nog te vroeg om te juichen, maar voorlopig toch voorzichtig blij met deze uitslagen.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 22 feb 2018, 15:36

Hoi Hesaja, ik hoop dat deze trend zich voortzet. Ik duim heel hard voor je !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Februari 2018”