In de overgang na chemo?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Twijfelaar

In de overgang na chemo?

Bericht door Twijfelaar » do 26 okt 2017, 22:17

Hoi Dees,

Ik ben in 2016 op 34-jarige leeftijd behandeld voor triple negatieve borstkanker. Ik denk dat ik nu misschien wel in de overgang ben gekomen, maar is er een betrouwbare test hiervoor? Omdat ik een brca1 mutatie heb, wil ik op de duur ook mijn eierstokken laten verwijderen. Mocht ik nu al in de overgang zijn belandt dan is er geen reden tot uitstel meer toch?

Groet,
Twijfelaar

Dees
Beheerder

Re: In de overgang na chemo?

Bericht door Dees » vr 27 okt 2017, 19:56

Hoi Twijfelaar, ik weet niet zo heel veel van hormonen. Ik meen dat je een blijvende overgang wel in het bloed kunt zien maar daar weet ik niet meer van. Als er nog een kans is dat je cyclus herstelt, lijkt het mij vooral van belang of je nog een kinderwens hebt. Zo niet, dan zou ik het wel weten. Dan zou ik juist door die BRCA1-mutatie kiezen voor eierstokken en eileiders verwijderen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Oktober 2017”