Wel of geen Mammaprint

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Jannie2017

Wel of geen Mammaprint

Bericht door Jannie2017 » za 10 jun 2017, 06:28

Hoi, ik heb onlangs n borstsparende operatie gehad, mijn tumor was 13mm, ERpos=hormoongevoelig, graad2 en men heeft niets gevonden in de poortwachtersklier.
Ik ben 49 jaar en heb 2 jaar geleden een herseninfarct met zeer weinig restverschijnselen gehad, daarnaast had ik op jonge leeftijd (18) een goedaardige cyste aan mijn eierstokken, waardoor 1 eierstok destijds is weggenomen.
Volgens mijn medisch oncoloog (gisteren gesproken) is er 7% kans op overlijden zonder verdere behandeling, hier gaat 2% vanaf indien ik kies voor alleen hormoontherapie, 4% vanaf indien ik kies voor chemo, en in totaal 5% vanaf indien ik kies voor hormoon EN chemo.
Een mamaprint was volgens de medisch oncoloog alleen maar zinvol indien ik zeker wist dat als de uitslag laag risico was ik ook echt geen chemo ging doen. Eigenlijk wil ik chemo zodat ik me nooit kan verwijten, had ik maar... Maar daarnaast wil ik eigenlijk ook een mamaprint waardoor ik de evt bijwerkingen voor mezelf kan rechtvaardigen bij een hoog risico of me dubbel zeker voelen bij een laag risico. Echter als ik een mammaprint aanvraag zijn we weer 14 dagen aan het wachten en piekeren EN moet ik de oncoloog in eerste instantie voorliegen dat als het laag risico is ik geen chemo wil en hier daarna op terugkomen. Daarnaast starten we dan ook weer 14 dagen later met behandeling.... Help! Wat is jullie zienswijze?

cis78

Re: Wel of geen Mammaprint

Bericht door cis78 » za 10 jun 2017, 08:43

Desiree zal ook nog wel antwoorden, maar wat ik mij kan herinneren, heeft de mammaprint geen meerwaarde als je her2 positief bent. Zal het even proberen op te zoeken.

Gesloten

Terug naar “Juni 2017”