DCIS en hormonen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

AnoukD

DCIS en hormonen

Bericht door AnoukD » di 06 jun 2017, 19:35

Hallo,

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik een DCIS heb.
Nu wil ik weten of het hormonaal is of niet, dit ivm behandeling met cbd en thc olie.
De mamaverpleegkundige zei me dat ze dit niet weten omdat het In Situ is. Klopt dit?
Of is het wel mogelijk om dit te achterhalen?

Alvast bedankt!

Dees
Beheerder

Re: DCIS en hormonen

Bericht door Dees » wo 07 jun 2017, 21:19

Hoi AnoukD, ik weet niet precies of dat bij DCIS niet bepaald kan worden (ik zoek morgen even), maar volgens mij is dat nog steeds geen contraindicatie voor cbd en thc olie. Waarom gebruik je die?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

AnoukD

Bericht door AnoukD » wo 07 jun 2017, 23:12

Hi, bedankt voor je reactie.
Ik gebruik het nog niet, maar wil het gaan gebruiken om de tumor weg te krijgen en kanker te voorkomen en tegen rugpijn.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 08 jun 2017, 11:06

Hoi Anouk, er is NUL bewijs dat CBDolie of THColie antikanker werken. Het is niet zo dat 'baat het niet, dan schaadt het niet' opgaat. Het kan namelijk wél schadelijk zijn.

Hier vind je wetenschappelijk onderbouwde informatie.

Je beste manier om het risico op kanker te verlagen is door niet te roken (met stip genoteerd), geen alcohol te drinken, gezond en gevarieerd eten met veel groenten en weinig bewerkt vlees, voldoende te bewegen en niet te zwaar te worden. Heel veel meer kun je niet doen....

Voor rugpijn zou ik naar de huisarts gaan en eerst kijken wat er aan de hand is. Misschien heb je meer aan een Mensendiecktherapeut of een fysiotherapeut dan om de pijn te camoufleren.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juni 2017”