Bloed uit tepel na biopsie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Team

Bloed uit tepel na biopsie

Bericht door Team » do 25 mei 2017, 15:08

Stroop schreef:Vraagje: na de biopsien was de uitslag: kwaadaardige tumor: IDC en DCIS. De nacht na de biopsien kwam er wat vers helderrood bloed uit de tepel. KAn dit als gevolg verspreiding van tumor cellen hebben?

Dees
Beheerder

Re: Bloed uit tepel na biopsie

Bericht door Dees » do 25 mei 2017, 15:12

Hoi Stroop, nee, er is geen enkel bewijs dat biopsie de kans op uitzaaiingen vergroot. Kun je hiermee vooruit?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Stroop

Bericht door Stroop » do 25 mei 2017, 15:54

Je antwoord stelt me gerust. Nog een vraagje, de tumor is nu 2 cm doorsnee. Anderhalf jaar geleden heb ik bevolkingsonderzoek mammografie gehad. Hadden ze dit toen kunnen vaststellen: borst tumor groeit toch heel, heel langzaam?

Stroop

Bericht door Stroop » do 25 mei 2017, 15:57

Nee eigenlijk stelt het me nog niet gerust. Oorzaak van het bloed is de biopsie van de tumor. Bloed verspreidt toch kankercellen?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 25 mei 2017, 16:21

Beste Stroop, dat is lastig te zeggen. Er zijn tumoren die heel langzaam groeien. Misschien zat ie er toen wel maar is niet gezien. Er zijn ook snelgroeiende tumoren.

Dat kankercellen zich via het bloed verspreiden klopt wel, maar dat dat gaat doordat er in geprikt is, dat is een te simpele voorstelling van zaken. Dan zou nooit meer iemand geopereerd worden....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Wepe

Bericht door Wepe » do 25 mei 2017, 19:15

Vorige week woensdag had ik ook een biopsie. Ik stelde de radiologe de vraag of door de biopsie kankercellen worden verspreid. Goede vraag vond ze en ze was heel stellig in haar ontkenning.
Ik hoop dat je dat gerust kan stellen.
Groet Wepe

Stroop

Bericht door Stroop » do 25 mei 2017, 19:43

BEdankt. Nu afwachten voor mij op tumorstadiering en behandelplan. OOk voor jou sterkte met de uitslagen

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 25 mei 2017, 20:25

Stroop, heb je hier nog iets aan? www.b-bewust.nl ? Er staat ook heel veel informatie op www.borstkanker.nl
Groeten, Dees

Wepe

Bericht door Wepe » vr 26 mei 2017, 18:58

Dank je Stroop, het was bij mij gelukkig loos alarm. Maar heb de diagnose B K in februari 2016 gehad en behandeld, dit was een "knobbeltje" na de hele behandeling.
groet Wepe

Gesloten

Terug naar “Mei 2017”