NL zkh wat alternatieve geneeswijzen ondersteunt?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Solaine84

NL zkh wat alternatieve geneeswijzen ondersteunt?

Bericht door Solaine84 » zo 21 mei 2017, 15:29

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment woonachtig in t buitenland. In dec 2016 is bij mij borstkanker geconstateerd. Van het hele voorstel van de arts ben ik erg geschrokken (amputatie,16x chemo, bestralingen, genetische onderzoek, hormoontherapie, misschien ook andere borst eraf).Dit stuitte mij allemaal heel erg tegen de borst, ziekenhuis stond niet open voor alternatieven. Het was of het hele pakket of niets. Na een paar hele vervelende en dwingende gesprekken en zelfs telefoontjes 's avonds thuis van de arts heb ik besloten om niet dat traject in te gaan en mijn heil ergens anders te gaan zoeken.

Ik ben nu onder behandeling van een orthomoleculair arts en voel mij er goed bij. Helaas moeten we vroeger dan verwacht weer terug naar Nederland ivm het werk van mijn partner.

In NL dadelijk wil ik wel weer in overleg gaan met een chirurg. Want ergens ben ik nu wel zover om te kijken of eea wellicht verwijderd kan worden dmv een borstbesparende operatie.
Zijn er ziekenhuizen in de regio midden Nederland die ook open staan voor alternatieve geneeswijzen icm alleen een operatie?

Zoals het er nu naar uitziet zullen we na de zomer ons tijdelijk vestigen in de regio Utrecht.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.

Solaine

Dees
Beheerder

Re: NL zkh wat alternatieve geneeswijzen ondersteunt?

Bericht door Dees » zo 21 mei 2017, 19:11

Beste Solaine84,
Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent. Het is ook allemaal nogal wat als je dat zo achter elkaar opnoemt. Ik vermoed dat 1984 je geboortejaar is en met die leeftijd kan ik me overigens heel goed voorstellen dat het behandelplan wel volgens de richtlijn is. We geloven op deze site niet in alternatieve therapie en we accepteren ook geen wervende teksten hiervoor.

Je kent wellicht het verhaal van Sylvia Millecam die borstkanker kreeg en het alternatieve pad koos en daardoor overleden is, terwijl ze anders wellicht een overlevingskans had gehad.

Met betrekking tot de operatie denk ik dat elke arts er op zal staan die te ondergaan. Of je ook genonderzoek wil, of je bij het vinden van een genafwijking dan ook die andere borst eraf wil, of je de winst die met chemotherapie en hormoontherapie te boeken is de moeite waard vindt, dat is allemaal een persoonlijke afweging. Ik denk dat het elke arts aan het hart gaat als je een goede overlevingskans hebt en die laat liggen, maar uiteindelijk ben jij diegene die de afweging mag maken welke risico's je bereid bent te nemen. Ik denk niet dat je artsen zult vinden die je zullen steunen bij het alternatieve traject, ze weten immers dat borstkanker een verradelijke ziekte is, maar artsen die samen met jou de afweging maken of je wel of geen chemo wilt, of je wel of geen hormoontherapie wilt, ik denk wel dat dat gaat lukken. Als je me een mailtje stuurt op info@borstkankervragen.nl, kan ik met je meedenken welke arts daar mogelijk méér voor open staat.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2017”