Borstkanker en borstvoeding

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Janneke83

Borstkanker en borstvoeding

Bericht door Janneke83 » zo 14 mei 2017, 16:18

Misschien een beetje overdreven bezorgdheid. Maar ik zit al een half jaar met een brandende vraag. Ik heb 3 jaar geleden mijn dochtertje borstvoeding gegeven. Hierbij viel me op dat de rechter borst aanzienlijk minder voeding gaf. Zeker in vergelijking tot het jaar daavoor toen ik mijn zoontje voeding gaf. Dus ik heb in de hele periode(13maanden) erg veel compressie gegeven om er maar alles uit te persen wat er maar uit kon komen. Een jaar later kwamen we er achter dat ik borstkanker had. Een gebied van 9cm bestaande uit hormoongevoelige losse kankercellen die ontstaan zijn in de melkkllieren met daarin 3 tumoren ter grote van 0,8 cm. Mn poortwachters waren schoon. Nu ben ik heel erg bang dat ik misschien wat losse cellen via de voeding door heb gegeven aan mijn dochtertje. Ik hoop zooooo dat ik haar deze ellende niet aan doe.

Dees
Beheerder

Re: Borstkanker en borstvoeding

Bericht door Dees » zo 14 mei 2017, 16:33

Hoi Janneke, he wat een stress. Ik begrijp het. Ik begrijp dat je LCIS had, dus afwijkende cellen die kanker hadden kunnen worden, in de melkklieren (lobulair) en dat daar ook drie lobulaire tumoren in zaten? Als tumorcellen al via de melk in de maag van je dochter gekomen zouden zijn, zouden ze daar niet kunnen overleven of ergens kunnen gaan nestelen. Dat is geen reden om je zorgen te maken.

Ben je nog bij een klinisch geneticus geweest? Dat je drie tumoren had, zou erop kunnen wijzen dat je erfelijke aanleg hebt. Lobulaire tumoren komen ookwel voor bij afwijkingen in het CD1-gen. Dat is zeer zeldzaam, maar wel de moeite om uit te laten zoeken.

Afbeelding[/quote]
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Janneke83

Bericht door Janneke83 » zo 14 mei 2017, 17:08

Ja, maar ik moet helaas nog anderhalve maand wachten op de uitslag.

Janneke83

Bericht door Janneke83 » zo 14 mei 2017, 17:11

Dankjewel voor het duidelijke antwoord. We wachten de erfelijkheid test af!

Gesloten

Terug naar “Mei 2017”