Anastrozol

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Akris

Anastrozol

Bericht door Akris » do 11 mei 2017, 19:03

Hallo Dees en anderen,

Ik neem nu sinds een half jaar Anastrozol Sandoz.
Tot ik elders mijn medicijnen ging halen, daar kreeg ik Anastrozol Accord.
De keer erna kreeg ik Anastrozol Focus.

Kan ik zomaar switchen tussen deze verschillende merken?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Dees
Beheerder

Re: Anastrozol

Bericht door Dees » vr 12 mei 2017, 19:25

Hoi Akris, het zou niet uit moeten maken. Anastrazol is uit patent. Dat betekent dat het door allerlei fabrikanten gemaakt mag worden. In elk tabletje moet dezelfde hoeveelheid werkzame stof zitten. Ik ga er dus vanuit dat je er geen problemen mee krijgt.

Ik kan het niet verklaren maar soms zijn er vrouwen die menen wel verschillen te bemerken.

Als ik jou was, zou ik het gewoon proberen.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

KKT

Bericht door KKT » zo 14 mei 2017, 07:20

Goede morgen,

Ik zie dit voorbij komen en wil toch even reageren. De bijwerkingen van de verschillende merken Tamoxifen waren verschillend. Ik heb het aan de lijve ondervonden toen ik voor 3 maanden, 3 verschillende merken meekreeg van de apotheek. Volgens de apotheker kan dat, het heeft niet te maken met de werkzame stof maar met de hulpstoffen in de tabletten.
Het blijft een kwestie van uitproberen.
Heb je hier iets aan?
Mvg, KKT,

Akris

Bericht door Akris » zo 14 mei 2017, 11:05

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het rustig uitproberen.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 14 mei 2017, 16:35

KKT schreef:Volgens de apotheker kan dat, het heeft niet te maken met de werkzame stof maar met de hulpstoffen in de tabletten.
Ik hoor het ook vaker. Toch is het ook gek, omdat die hulpstoffen alleen maar hulpstoffen zijn. Misschien is de dosering toch ook wel een beetje verschillend. Ik weet het niet. Ik weet wel dat vrouwen inderdaad verschil ervaren, maar ook weer niet iedereen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2017”