Blaasproblemen na chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

KiWi

Blaasproblemen na chemo

Bericht door KiWi » wo 10 mei 2017, 15:25

Heeft er iemand hier ervaringen met problemen met de blaas na het gebruik van docetaxel? Terugkerende blaasontstekingen of iets dat erop lijkt met dezelfde verschijnselen. Mijn moeder is net klaar met de chemo's maar krijgt daarnaast (hopelijk nog heel lang) immunotherapie. Inmiddels is ze volledig "klaar" met dokters en ziekenhuizen en wil ze hier dus ook mee "klaar" zijn.
Iemand tips? Ik hoorde over magnesium en vitamine D3? Heel misschien iemand daar ervaring mee in combi met chemo OF blaasklachten?
Of iemand ooit blaaskrampen gehad? (Niet kunnen plassen)

Dees
Beheerder

Re: Blaasproblemen na chemo

Bericht door Dees » vr 12 mei 2017, 19:02

He wat naar zeg. Ik vraag even rond.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 12 mei 2017, 20:30

Hoi KiWi, he wat naar zeg. Je zegt blaasontstekingen, maar worden die ook aangetoond dan? Zou het een overactieve blaas kunnen zijn, die als het ware geirriteerd is door de chemo?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

KiWi

Bericht door KiWi » vr 12 mei 2017, 20:41

Deze worden door stick bij huisarts wel aangetoond. Een keer is dit in zknhs onderzocht en toen hetzelfde verhaal. Daarna bleek uit kweek géén urineweginfectie...
Misschien dus wel overactieve blaas. Het gevolg van tóen die antibioticakuur was NIET kunnen plassen. Dat was geen pretje. Nu met andere antibioticakuur gaat het wel over. Dus lijkt steeds toch op uwi.
Inmiddels ook al advies gehad van een bekkenbodemtherapeut. Gaan plassen om de 2,5/3 uur en na de plas vijf min wachten en terug naar wc gaan uitplassen. Dit gaat ze proberen om een nieuwe te voorkomen.
We wachten af.

Fraz01

Bericht door Fraz01 » vr 12 mei 2017, 21:15

Ik heb zelf ook steeds terugkerende blaasklachten en dat al een jaar lang. Ben op een gegeven moment steeds terug gegaan naar de huisarts en had toen drie maal aanwijsbare blaasontstekingen binnen een maand tijd. Ben toen naar de uroloog gegaan, bij de testen en onderzoeken daar was niets specifieks te zien.
Hij gaf mij advies veel te drinken en zodoende bacteriën weg te spoelen, preventief cranberry capsules te nemen en omdat er wel wat urine achter bleef , bekkenbodemtherapie te doen. Daarnaast heb ik thuis antibiotica liggen voor het geval de blaasontsteking niet verdwijnt door water te drinken.

Ik zelf denk dat het door de hormoontherapie en chemo komt. Wellicht kwetsbaardere drogere slijmvliezen. Heb drogere ogen, drogere mond en dus ook drogere slijmvlieze in de blaas.

Dus tja herkenbaar, lastig en het enige is veel blijven drinken, plassen bij aandrang en cranberry capsules.

Hetjemul

Bericht door Hetjemul » zo 14 mei 2017, 20:10

zelf na chemo vaak blaasontsteking, kreeg een tip om elke ochtend een bruistablet vitamine c te nemen, inderdaad een hele verbetering. proberen waard

Gesloten

Terug naar “Mei 2017”