Tamoxifen, vriend of vijand?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Dees
Beheerder

Re: Tamoxifen, vriend of vijand?

Bericht door Dees » zo 07 mei 2017, 17:28

Hoi Leentje, zelf heb ik 2,5 jaar hormoontherapie geslikt en ben toen gestopt. Ik was 37 en had een grote tumor (10x6x7 cm en positieve okselklieren) en een slechte prognose. Mijn eierstokken heb ik laten verwijderen en toen heb ik een aromataseremmer geslikt. Ik ben gestopt vanwege de bijwerkingen. Achteraf gezien viel die ergernis over de bijwerkingen samen met de fase waarin ik zat en waar weerstand zeker een rol gespeeld heeft. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn tumor sterk HER2neu-positief was en maar licht hormoongevoelig. De meeste bijwerkingen zijn na het stoppen eigenlijk gewoon gebleven. Toch kon ik de moed niet opbrengen om weer te starten. Ik ben nu tien jaar na diagnose, geen uitzaaiingen voor zover ik weet en niet dood, dat weet ik zeker.

De informatie over de bijwerkingen van hormoontherapie is overal hetzelfde. Die komt uit wetenschappelijke studies. Belangrijker is het dat je een arts vindt die samen met jou op een rij zet wat belangrijk voor jou is, welk risico je eventueel neemt en of dat voor jou acceptabel is. Als je me mailt waar je nu behandeld wordt, kan ik wel even meedenken bij wie je in goede handen zou zijn (mijns onziens): info@borstkankervragen.nl

Heb je nog iets aan de checklist van B-bewust van de Borstkankervereniging? Als je op Hormoontherapie klikt?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2017”