moeheid 's middags

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

josie50

moeheid 's middags

Bericht door josie50 » ma 20 mar 2017, 20:22

Onderwerp: vermoeidheid, “knock out” gaan ‘s middags: een hoofd vol watten, overprikkeld, niet goed tegen licht/geluid kunnen. En het rare (heb je hier wel eens over gehoord?) het begint rond 13 uur en is om 17 uur weer weg.
Beste Dees, Mijn vorige bericht was her2plus prognose dd 22 feb 2015. Bestraling/chemo: eerst 4x een chemo, toen 11 x herceptin met taxol, toen nog 3x herceptin om de 3 weken, daar ben ik mee gestopt, ik kreeg tinnitus en ik was volledig aan het eind van mijn Latijn.
Inmiddels ben ik weer ’s ochtends aan het werk, ik werk 4x een ochtend in het middelbaar onderwijs. Mijn herstel proces duurt erg ‘lang’. Ik ben nog steeds niet de ouwe en misschien krijg ik mijn oude energie ook niet meer terug. Ik weet het niet en dokters die ik spreek weten het ook niet. Ik sport zeer regelmatig en ik eet gezond, ik ben behoorlijk fit een groot deel van de dag, maar ’s middags is een soort ‘time out’ mijn hersenen gaan op 0. Ik ga niet meer slapen ‘s middags, ik ga sinds 6 weken 3 x per dag 20 minuten rusten,ogen dicht/oordoppen in en in meditatie stand. Om 11 uur, om 13.15 en om 16.00. ’s middags ga ik verder ‘chillen’, heel rustig dingetjes doen of een serie kijken. Vorige week ben ik tijdens een middag een stuk gaan lopen, gevolg: volledig overprikkeld rond 18 uur. Ik bezoek om de 3 weken een psychiater, ik slik een ½ prozac, ik bezoek een homeopaat/accupunctuur.
Ik slik geen anti hormonale pillen omdat ik vond dat ik al genoeg moest afzien. Ik slik vitaminen, eet glutenvrij/ lactose vrij enz enz. ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet doen om ‘normaal’ te worden.
Maar zo’n middagdip: dat mijn hersenen niet meer meedoen. Heb je dat vaker gehoord? En wat doe je ermee???
Hartelijk bedankt voor je aandacht en met vriendelijke groet, Josie50

Dees
Beheerder

Re: moeheid 's middags

Bericht door Dees » ma 20 mar 2017, 20:57

Hoi Josie, wat fijn dat het beter gaat en dat je weer aan het werk bent. Ik weet niet of je echt de ouwe wordt. Ik ben zelf ook nooit de ouwe geworden en accepteer maar dat het is zoals het is.

Die overgevoeligheid voor licht en geluid herken ik vooral van 's avonds. Ik wijt dat aan het chemobrein. Apart dat jij het echt in een tijdvak van de dag kunt plaatsen. Zou het met je lunch te maken kunnen hebben? Dat je suikerspiegel stijgt en dat je daar zo van wordt? Je zou dat wellicht kunnen testen door een tijdje koolhydraat arm te eten. Heb je het dan ook?

Verder zou ik het niet weten........
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Maart 2017”