chemo bij hartfalen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

fonsjey

chemo bij hartfalen

Bericht door fonsjey » wo 08 mar 2017, 15:24

Dag, ik ben zo blij met deze website. Had ik hem maar eerder gevonden!
Begin januari is bij mij (59 jaar)triple negatief infiltrerend ductaal carcinoom vastgesteld. T2N0M0, graad 3 (afmeting tumor toen 2.3).
Ik heb al jaren hartfalen en slik een berg medicijnen. Ook blijk ik een nierfunctiestoornis te hebben, maar ik weet gek genoeg niet wat dat in mijn geval inhoudt.
Tot de dag van vandaag heb ik nul behandeling ondergaan. Over het waarom daarvan kan ik een heel boek schrijven, dus dat liever maar niet. Nu staat voor eind van de week mijn eerste chemo gepland. De tumor is nu minstens 5 cm en groeit door mijn huid. Er zit nu een bultje op mijn borst waar hij naar buiten wil kruipen.
De arts wil mij chemo geven van docetaxel en cyclofosfamide.6 keer 75 mg /m2 respectievelijk 600 mg/m2. Ik mag geen carboplatin en geen anthracyclines. Ze vertelde me dat dit de enig mogelijke cocktail is en er geen plan B bestaat. Ze vertelde ook dat dit bij de meeste vrouwen heel goed werkt.
De communicatie met deze dokter verloopt heel moeizaam. Ze ontwijkt directe vragen en komt dan met een woordenoverdosis waar ik moe van word. Ik kan doodgewoon elders niet vinden wat de statistieken zeggen over deze combi en dosering bij triple negatieve borstkanker en hartfalen...ik bedoel dat de statistieken die ik heb kunnen vinden, alleen gelden voor vrouwen die afgezien van de borstkanker goed gezond zijn. Kan iemand mij alsjeblieft helpen, want ik zie heel erg op tegen chemo en ik wil het allerliefst zo lang mogelijk kwaliteit van leven hebben. Ik wil natuurlijk niet dood, ben je gek! Maar ik ben er niet bang voor en ik ben wel heel bang dat ik al snel veel zieker word dan ik nu ben. Moet ik deze chemo echt hebben?

Dees
Beheerder

Re: chemo bij hartfalen

Bericht door Dees » wo 08 mar 2017, 16:03

Hoi Fonsjey, wat een narigheid zeg. Ik begrijp helemaal niet waarom het zo lang duurt allemaal en ik begrijp ook niet waarom ze je niet geopereerd hebben? Durfden ze narcose misschien ook niet aan met je hartproblemen en nu je nierproblemen?

Is er nu nog een mogelijkheid om in plaats van chemo je borst te amputeren? En eventueel te bestralen, als dat kan zonder je hart te raken? Dan zou dat mijn voorkeur hebben

Waar ben je onder behandeling? Zou je niet naar een ander centrum kunnen? Is je huisarts betrokken? Zullen we per mail even overleggen: info@borstkankervragen.nl
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Maart 2017”