Dikke blauwe ader vanuit oksel naar tepel

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

cocoon

Dikke blauwe ader vanuit oksel naar tepel

Bericht door cocoon » za 04 mar 2017, 18:15

Gisteren kwam ik er tijdens het douchen achter dat een ader in mijn linkerborst erg dik en hard is, ook gevoelig. nu zag ik tussen de zelfchecksymptomen staan dat er alarmbellen moeten gaan rinkelen bij een verdikte ader op de borst, maar verder kan ik er niets over vinden.

iemand hier die er meer van weet?

Dees
Beheerder

Re: Dikke blauwe ader vanuit oksel naar tepel

Bericht door Dees » za 04 mar 2017, 22:22

Beste Cocoon, je kunt het beste naar de huisarts gaan en die ernaar laten kijken. Ik wil je niet onterecht geruststellen en ook niet bang maken. Doen he?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Cocoon

Bericht door Cocoon » zo 05 mar 2017, 08:30

Snap ik, maar ik ben vrij nuchter hoor. Ik zou gewoon graag weten of iemand hier er een ervaring mee heeft omdat er maar weinig over te vinden is. En het is weekend, dus ipv wachten op de dokter, lees ik mijzelf graag in ;) morgen ga ik heen hoor

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 05 mar 2017, 18:30

Hoi Cocoon, het wordt wel genoemd als kenmerk van borstkanker. Ik ken zelf niemand bij wie het begon met een verdikte ader. Nu moet ik wel zeggen dat borstkankerpatiënten, die ik veel ken, bijna niet meer praten over de kenmerken voor diagnose, maar vooral over wat hen overkomt na diagnose en bij behandeling.

Kun je hier iets mee? Ik duim gewoon dat het niks is...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Cocoon

Bericht door Cocoon » zo 05 mar 2017, 20:24

Dees schreef:Hoi Cocoon, het wordt wel genoemd als kenmerk van borstkanker. Ik ken zelf niemand bij wie het begon met een verdikte ader. Nu moet ik wel zeggen dat borstkankerpatiënten, die ik veel ken, bijna niet meer praten over de kenmerken voor diagnose, maar vooral over wat hen overkomt na diagnose en bij behandeling.

Kun je hier iets mee? Ik duim gewoon dat het niks is...
Het voelt als een koordje, alsof het een verstopte ader is, richting de tepel en daaronder wordt het steeds dikker, alsof er een opgekrulde regenworm onder zit.. googelen helpt inderdaad weinig, de enige reden waardoor een dikke ader een symptoom is, is als er een flinke tumor bloedtoevoer nodig heeft, maar ik voel geen knobbels of andere verdachte plekjes. Ik heb mini borsten dus op zich kan ik redelijk goed voelen hoe en wat.

Mondors ziekte klinkt aannemelijk, alleen zit het nergens in de voorbeelden op de plek waar ik het heb zitten.
Morgen ga ik de huisarts bellen!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 05 mar 2017, 22:09

Hoi Cocoon, dat jij een verdikking voelt, vind ik dan weer minder. Borstkanker is niet persé een knobbel he. Kanker groeit als een soort kreeft met vertakkingen. Daarom is het symbool van de kankerbestrijding ook een kreeft. Ik duim gewoon dat het niks is, maar echt wel even naar de huisarts gaan..... (zeg ik nog maar eens, als de dood dat je je kop in het zand steekt en het tóch borstkanker is)...
Groeten, Dees

cocoon

Bericht door cocoon » ma 06 mar 2017, 11:22

Dees schreef:Hoi Cocoon, dat jij een verdikking voelt, vind ik dan weer minder. Borstkanker is niet persé een knobbel he. Kanker groeit als een soort kreeft met vertakkingen. Daarom is het symbool van de kankerbestrijding ook een kreeft. Ik duim gewoon dat het niks is, maar echt wel even naar de huisarts gaan..... (zeg ik nog maar eens, als de dood dat je je kop in het zand steekt en het tóch borstkanker is)...
Net geweest, ze had het nog nooit eerder gezien en vond het zeker een reden om met spoed een mammo en echo te laten maken, dus morgenochtend kwart voor 9 aan de beurt.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 06 mar 2017, 13:29

Hoi Cocoon, he jakkie. Ben je nu naar de afdeling Radiologie gestuurd of naar de Mammapoli? Ik hoop eigenlijk dat laatste. Als je naar Radiologie bent gestuurd, wijs de radioloog (en niet de radiologisch laborant) dan op die verharde ader. Laat hem of haar voelen.

(Ik wil je niet bang maken, maar mijn tumor van 10x6x7 cm was niet te zien op mammo en echo......)

Laat je weten als ik iets voor je kan doen?
Groeten, Dees

cocoon

Bericht door cocoon » ma 06 mar 2017, 13:41

Dees schreef:Hoi Cocoon, he jakkie. Ben je nu naar de afdeling Radiologie gestuurd of naar de Mammapoli? Ik hoop eigenlijk dat laatste. Als je naar Radiologie bent gestuurd, wijs de radioloog (en niet de radiologisch laborant) dan op die verharde ader. Laat hem of haar voelen.

(Ik wil je niet bang maken, maar mijn tumor van 10x6x7 cm was niet te zien op mammo en echo......)

Laat je weten als ik iets voor je kan doen?
radiologie .. ik zal het aan hem/haar doorgeven! Bedankt voor de tip :)

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 06 mar 2017, 14:41

Je kunt ook altijd zeggen dat je toch liever naar de Mammapoli gaat he? Ik duim heel hard dat het allemaal een storm in een glas water is.... (en anders staan we klaar om je op te vangen)
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Maart 2017”