Her2neu bij uitzaaiing

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

KiWi

Her2neu bij uitzaaiing

Bericht door KiWi » do 22 dec 2016, 21:26

Beste allemaal,
Na bizarre maanden, kunnen we na nieuwe onderzoeken zeggen dat mijn moeder van 65 een uitzaaiing heeft van een her2+ tumor.
Toen is ze daar niet voor behandeld met chemo. Wel bestraald en geopereerd, maar omdat ze toen dachten dat het een triple negatieve tumor was, is ze niet goed behandeld....(wat zeg je? Ja echt waar)
Dankzij deze site en hulp van Dees is er duidelijkheid gekomen.

Er is nu een behandelplan (voor te lengen uiteraard). Trastuzumab en pertuzumab, om de drie weken (en tot sint juttemis hopelijk). En we beginnen daarbij met zes keer docetaxel.
Ik hoor wisselde verhalen over deze medicijnen. Nare bijwerkingen etc.(zweren in mond etc)

Heeft iemand wat info en tips misschien?
De belangrijkste krijgt ze vast van de verpleegkundige. Maar wat ervaring is welkom.

Vlinder2691

Re: Her2neu bij uitzaaiing

Bericht door Vlinder2691 » vr 23 dec 2016, 09:02

Hierbij mijn ervaringen met deze behandeling:
2 jaar geleden is bij mij uitgezaaide borstkanker geconstateerd. Helaas al niet meer operabel. Heb 9 kuren Docetaxel gekregen en daarbij ook pertuzemab en traztuzumab. Tijdens de periode van 3wekelijkse chemo voelde ik me niet echt heel erg goed maar dat was best te doen. Wat kleine kwaaltjes en sneller moe. Toen de chemo stopte ging ik me al snel weer beter voelen en kon ik gaan integreren. Nu krijg ik (ik hoop inderdaad tot Sint Juttemis) om de 3 weken nog pertuzemab en traztuzumab. En Tamoxifen. Hierbij voel ik me eigenlijk wel prima. Is heel goed te doen. Ik ben nu 54 en hoop zo nog een heleboel jaren mee te kunnen.
De tumoren en uitzaaiingen zitten er nog wel maar ze zijn niet meer actief.

marleen@

Bericht door marleen@ » vr 23 dec 2016, 11:37

Ik ben begonnen in augustus 2014. Ik vond de periode Docetaxel, Pertuzumab, Trastuzumab niet heel zwaar. Had wel last van smaakverlies, dunne ontlasting en huiduitslag maar voelde me verder goed. Kon gewoon fietsen en naar de sportschool. Genoeg energie dus.
Toen de Docetaxel eraf ging werd het alleen maar beter. Sinds 8 maanden krijg ik ook geen Pertuzumab meer en de bijwerkingen zijn nu helemaal weg. Heel veel succes

KiWi

Bericht door KiWi » vr 23 dec 2016, 19:06

Dit geeft inderdaad moed! Hebben jullie de coldcap gebruikt?

Gesloten

Terug naar “December 2016”