Ontevreden definitieve reconstructie/protheses

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Bloesem1

Ontevreden definitieve reconstructie/protheses

Bericht door Bloesem1 » di 18 okt 2016, 10:56

Vorig jaar is bij mij borstkanker geconstateerd en na een jaar van behandelingen heb ik onlangs mijn definitieve protheses gekregen. De tissue expanders zijn verwijderd en siliconen protheses geplaatst.
Toen ik de expanders had waren mijn borsten nogal verschillend van vorm. De één zat hoger dan de ander en een aantal deukjes/uitstulpingen her en der. Ik vond het geen probleem, deze waren toch maar tijdelijk. Mijn plastisch chirurg gaf aan dat het er na plaatsing van de definitieve protheses ook veel mooier zou gaan uitzien. Geen deukjes en oneffenheden meer en ook iets meer op dezelfde hoogte.
Nu is dit helemaal niet het geval. Mijn borsten zien eruit als golfplaten en de één zit ruim een cm hoger dan de ander.
Volgens mijn pc komt het door mijn postuur dat het er zo uitziet. Dat ik te weinig onderhuidsvetweefsel heb. Eigenlijk vind ik dat vreemd, want dat had ze me dan ook van te voren kunnen vertellen.
Zelf denk ik dat de protheses te breed zijn die ze erin heeft gezet, waardoor ze niet genoeg ruimte hebben en dus rimpelig worden.
Als ik mijn armen naar achteren strek dan zijn de protheses mooi rond en niet rimpelend/golvend.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ook tips voor een hele goede plastisch chirurg voor 2nd opinion zijn welkom.

Dees
Beheerder

Re: Ontevreden definitieve reconstructie/protheses

Bericht door Dees » di 18 okt 2016, 13:36

Hoi Bloesem1, wat ellendig zeg. Stuur je me een berichtje op info@borstkankervragen.nl? Dan zeg ik je naar wie wij alle mensen met problemen sturen en in wie wij zeer veel vertrouwen hebben.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Oktober 2016”