Bestralingsborst mammografie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Catt

Bestralingsborst mammografie

Bericht door Catt » ma 13 jun 2016, 21:33

Goedenavond,

Vorig jaar is bij mij borstkanker geconstateerd. Inmiddels heb ik het volledige traject doorlopen ( bestraling en chemo) en heb ik sinds een paar maanden last van bindweefsel en vocht in mijn borst door de bestraling. Nu heb ik al fysiotherapie sinds februari (fascie techniek) maar dit helpt nauwelijk. Inmiddels is het ook bijna tijd voor de jaarlijkse controle mammografie en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat deze borst geplet gaat worden. Zijn er ook andere controle mogelijkheden?
En war zou ik nog meer kunnen doen aan deze inmiddels enorm opgezette borst?

Alvast bedankt!
Hartelijke groet Catt

Dees
Beheerder

Re: Bestralingsborst mammografie

Bericht door Dees » di 14 jun 2016, 17:48

Hoi Catt, poeh, ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Er zijn wel modernere manieren om een mammografie te maken, maar ik denk dat die in veel ziekenhuizen niet beschikbaar zijn. Echo op zich is niet zo betrouwbaar. MRI is wellicht een mogelijkheid. Ik zou het zeker bespreken !!

Laat je weten wat ze je te bieden hebben?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juni 2016”