Afvallen met hulp van voedingssupplementen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Beholder

Afvallen met hulp van voedingssupplementen

Bericht door Beholder » do 26 nov 2015, 20:28

Hoi,

In 2012 ben ik op 42-jarige leeftijd gediagnosticeerd met een tumor van 3,5 cm in mijn linker borst en 4 aangedane klieren in mijn oksel. Geheel 2013 heb ik besteed aan alle daarvoor bedoelde behandelingen. En ik ben er goed uitgekomen. Nu in bijna 2016 kan ik stellen dat het goed gaat. Op 1 punt na: ik ben door behandelingen, chemo-overgang en tamoxifen veel teveel kilo's aangekomen. En dit is niet goed. Sterker nog, het is een risicofactor voor recidief. Na heel veel proberen ben ik een dieet tegengekomen wat voor mij werkt! In 3 weken zijn er 3 kilo af, en dat heb ik nog niet eerder bereikt. Mijn vraag is de volgende: het dieet maakt gebruik van ondersteunende pillen (alleen aminozuren, omega 3-5 en vitamine tablet) om ervoor te zorgen dat spieropbouw op peil blijft. Er zit geen hormoon-vervanger in zoals bijv. Soja. Kan ik dit dieet (New Fysic) blijven volgen met deze pillen?

Dees
Beheerder

Re: Afvallen met hulp van voedingssupplementen

Bericht door Dees » vr 27 nov 2015, 00:01

Hoi Beholder, ik vind het heel lastig om dat te zeggen. Ik denk dat niet onderzocht is in hoeverre het slecht voor je zou kunnen zijn. Soms bevorderen voedingsupplementen en vitamines juist kanker, maar ja... te zwaar zijn ook.

Ik durf er niks verstandigs over te zeggen...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “November 2015”