Pijn in geopereerde borst door docetaxel?

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

alieba

Pijn in geopereerde borst door docetaxel?

Bericht door alieba » wo 18 nov 2015, 17:27

Dag allemaal.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste docetaxel infuus gehad (na 3xfec) en ik heb nu sinds zondag pijn in mijn geopereerde borst: het steekt en voelt onaangenaam vooral op de plekken waar de tumor zat, waar de littekens zitten (die in de oksel van de schildwachtprocedure is het vervelendst) en rondom de borst. Kan dit een gevolg zijn, een bijwerking, van de docetaxel? Ik heb behoorlijk last van bot-en spierpijnen, vooral in mijn bovenlichaam, voor- en achterkant, schouders, enz. Of is het misschien toch iets anders? Beginnend oedeem?? Ik weet het niet. Ik word behoorlijk onzeker van wat ik wel of niet "hoor te voelen".
Overigens heb ik pas vandaag diclofenac en maagbeschermers gekregen; eerst werd mij verteld: neem paracetamol tegen de pijn, maar dat hielp me niet. (Voor mijn gevoel heb ik nu weer twee dagen te veel en onnodig pijn gehad.... Zo jammer ...)

Marietje

Re: Pijn in geopereerde borst door docetaxel?

Bericht door Marietje » zo 22 nov 2015, 00:29

Hoi Alieba,
Je hebt helemaal geen reactie gehad, hoe gaat het er nu mee? Is de pijn al minder? Ik heb ook docetaxel gehad, en herken je verhaal niet. En gezien de stilte, geldt dat voor meer vrouwen denk ik.
Hoop dat het inmiddels gezakt is.
Groet en sterkte,
Marietje

Kittekat3

Bericht door Kittekat3 » zo 22 nov 2015, 07:39

Hallo Alieba,
Zelf heb ik TAC gehad, een van de drie is docetaxel. Na iedere gift was mijn borst gevoelig, de littekens deden pijn. Ik kon het afdoen met parecetamol, helaas is het bij jou veel heftiger. Fijn dat er nu pijnstilling is die werkt.
Verder noem je een aantal dingen op die op het lijstje bijwerkingen staan, daar zullen veel vrouwen op de een of andere manier last van gehad hebben, ook ik. (Het is 4 jaar geleden en het goed ingepakt).
Zorg goed voor jezelf en bij twijfel: door blijven vragen. Heel veel sterkte.
Kittekat.

T

alieba

Bericht door alieba » zo 22 nov 2015, 10:03

Dank jullie wel voor de reacties. Het gaat weer beter met me, gelukkig! De diclofenac werkt stukken beter dan paracetamol. De steken en pijn nemen nu wel af. Ik vond het vreemd dat juist de Bk-plekken er zo extreem gevoelig voor zijn (het voelde zoals voor ik wist dat ik bk had - rare pijntjes rondom de linkerborst die ik toeschreef aan spierpijn van sporten). Als de andere bijwerkingen nu ook afnemen - dooie en gevoelige vingers en tenen - mag ik hopen dat de laatste twee kuren ook beter door te komen zijn. Voorbereid zijn is alles, en ik heb nu de nodige spullen in huis.

Geenidee

Bericht door Geenidee » di 24 nov 2015, 18:21

Hai voor mij is het alweer een tijdje geleden maar ik herken wel wat je schrijft. Ik had ook pijn rondom het geopereerde gebied en eigenlijk door m'n hele lichaam pijnklachten door de taxotere.
Ook werd m'n litteken werd altijd feller van kleur.
Sterkte met de volgende kuren.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 24 nov 2015, 23:46

Vanwege overlijden van mijn vader reageer ik iets minder snel dan normaal.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

alieba

Bericht door alieba » wo 25 nov 2015, 23:18

Gecondoleerd Dees. Sterkte.

Gesloten

Terug naar “November 2015”