paar dagen extra tussen chemo's

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

alieba

paar dagen extra tussen chemo's

Bericht door alieba » zo 08 nov 2015, 22:44

Dag Dees.
Ik ben halverwege mijn chemo's en afgezien van de eerste week na de infusen gaat het relatief goed met me, gelukkig! De eerstvolgende chemo is a.s. vrijdag en als ik doortel komen nr. 5 en 6 slecht uit met feestdagen. Over chemo 6 (25 december) heb ik al aangevraagd of die na het weekend mag. We vieren thuis ook Sinterklaas op 5 december en chemo 5 staat op 4 december. Ik wil die eigenlijkook graag over het weekend tillen. Daar is medisch gezien toch geen bezwaar tegen? In mijn ziekenhuis hebben ze 4 december nog wel laten staan, omdat ik met de ondersteunende medicijnen na een dag nog redelijk fit zou kunnen zijn (ik ben zelf bang van niet). Mij indruk is dus dat ze niks willen verschuiven, alleen met Kerst. Wat vind jij daarvan?

Dees
Beheerder

Re: paar dagen extra tussen chemo's

Bericht door Dees » ma 09 nov 2015, 08:21

Hoi Alieba, fijn dat het relatief goed met je gaat !! Ik kan me niet voorstellen dat chemo op 25 december gegeven wordt. Ik denk dat de dagbehandeling gesloten is. Die gaan ze sowieso verplaatsen. De vraag of je veilig kunt schuiven is eigenlijk niet te beantwoorden. Daar is nooit onderzoek naar gedaan. Een chemokuur wordt in een bepaald schema gegeven en meer valt er niet over te zeggen. Ik ben zelf niet heel bezorgd dat een paar dagen uitstellen dramatische gevolgen heeft. Ik zou het gewoon overleggen en regelen zodat het voor jou goed is.

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

alieba

Re: paar dagen extra tussen chemo's

Bericht door alieba » wo 11 nov 2015, 23:28

Dag Dees.
Vandaag had ik de intake voor de docetaxel kuren. Ik heb voorgesteld kuur 5 over het Sinterklaasweekend te tillen en dat gaan ze proberen te plannen. Kuur 6 is dan weer gewoon 21 dagen later, op 28 december. Ik heb er helemaal geen slecht gevoel over; na de operatie en na de bestraling is ook telkens 4 weken rust geweest; voor drie dagen schuiven ben ik niet bang. De mogelijk nog aanwezige foute cellen hebben dan al 4x een fikse optater gehad ook!
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes

Gesloten

Terug naar “November 2015”