Stoppen na 5 jaar hormoontherapie

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Geenidee

Re: Stoppen na 5 jaar hormoontherapie

Bericht door Geenidee » di 24 nov 2015, 18:28

Ik ben van de week gebeld door oncoloog. Zij heeft overleg gehad en er lopen studies dus besloten dat ik in totaal 7 jaar anti hormoontherapie ga doen. 2,5 jaar tamoxifen en 5 jaar Arimidex dus nu nog anderhalf jaar voor mij.
Ik geef nog even het antwoord van de oncoloog misschien handig voor anderen.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 24 nov 2015, 23:49

Hoi Geenidee, zoiets hoort sámen met de patiënte besproken én besloten te worden. Jouw oncoloog behoort dat niet te bepalen. Er zitten voor- en nadelen aan en daar hadden jullie het over moeten hebben.

Deze presentatie gaf ik aan de NETkankerpatiëntenorganisatie over gedeelde besluitvorming. Misschien heb je er iets aan.

Als het goed voor jou is, is het goed natuurlijk he, maar ik vind het niet de juiste weg van de oncoloog.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Geenidee

Bericht door Geenidee » wo 25 nov 2015, 19:22

Ha Dees,
Het is zeker in overleg met mij gegaan en we hebben er samen uitgebreid over gesproken. Ik heb t even in het kort hier neer gezet. Ik sta zelf achter het besluit maar we hebben samen de voors en de tegens tegen elkaar afgezet. Ik kan altijd stoppen dat heeft ze ook duidelijk aangegeven en haar ook altijd benaderen als ik nog vragen heb.

Nee hoor het is gegaan zoals het hoort en mijn belang en mijn mening stond voorop!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 26 nov 2015, 23:27

Hoi Geenidee, dat is héél fijn om te horen !! Goed gedaan !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “November 2015”