Zoladex injecties leren zetten

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Bazinga!

Zoladex injecties leren zetten

Bericht door Bazinga! » wo 29 jul 2015, 10:28

Hoi!
Ik vroeg me af of het ook mogelijk is dat iemand uit je eigen omgeving de Zoladex injecties leert zetten.

Ik ben nu een jaar na de diagnose 4 dagen aan het werk, waarbij het steeds lastiger wordt om de afspraak met de prik-verpleegkundige te maken. Ik ga binnenkort weer 5 dagen werken dus dat zal niet makkelijker worden, ook heb ik plannen voor een paar langere reizen.

Ik heb mezelf de hormooninjecties voor de eicelpreservatie gegeven en de neulasta, maar zie het niet zitten deze dikke naald zelf te zetten. Mijn vriend zou het wel willen doen, maar zou dan graag een lesje of iets dergelijks krijgen, met mogelijkheid tot oefenen op iets dat niet mijn buik is. Volgens mij krijgen de verpleegkundigen van de prik-service ook een extra "les".

Is jullie iets bekend over de mogelijkheden hiervoor?

En ik weet dat de 3 maandelijkse Zoladex niet geregistreerd is voor vrouwen met borstkanker, maar weet iemand of dit voor 1 keer een mogelijkheid zou zijn als ik een reis van 6-8 weken ga maken?

Bedankt!

Dees
Beheerder

Re: Zoladex injecties leren zetten

Bericht door Dees » wo 29 jul 2015, 12:13

Hoi Bazinga!,
Het is zeker mogelijk om de Zoladex 3 maanden depot te krijgen in plaats van de maandelijkse. Soms blijkt dat je qua onderdrukking van de eierstokken de drie maanden niet haalt, omdat je 'anders' wordt of gaat menstrueren. Dan zou die ook elke 2,5 maand gezet kunnen worden. Het is heel persoonlijk wat mensen fijner vinden. Het kan wel zijn weerslag hebben op hoe je je emotioneel voelt namelijk.

Lucrin doet hetzelfde als Zoladex. Daarmee injecteer je ook een 'depot' dat onderhuids wordt aangebracht en medicijn afgeeft en vanzelf oplost. Ik weet eerlijk gezegd niet of je Lucrin wel zelf zou kunnen zetten. Ik heb begrepen dat Zoladex wel een ingreepje is en dat maakt het lastig het zelf te doen. Kunnen de prikverpleegkundigen niet op je werk komen (just asking)? Of kan het bij de huisarts of in het ziekenhuis, zo dat het gemakkelijker is voor jou?

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juli 2015”