Lobulair en ductaal?

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Gast

Lobulair en ductaal?

Bericht door Gast » do 23 jul 2015, 16:28

Ik heb vandaag gehoord dat de 2 tumoren in mijn borst verschillende types zijn. De een is ductaal de ander lobulair. Ik ben eigenlijk helemaal vergeten te vragen wat dat inhoudt. Betekent dat dat het 2 primaire tumoren zijn? Of dat kan de een toch wel een uitzaaiing zijn van de ander?

Dees
Beheerder

Re: Lobulair en ductaal?

Bericht door Dees » do 23 jul 2015, 19:56

Hoi Gast, ik weet dat ductale borstkanker oorspronkelijk uit borstmelkgangweefsel komt en lobulaire borstkanker oorspronkelijk uit borstmelkklierweefsel. Ik weet dat cellen soms ook op elkaar kunnen lijken waarbij het niet precies duidelijk is. Dat de ene een uitzaaiing is van de andere, dat lijkt me sterk maar...... of het ooit twee primaire tumoren waren, dat durf ik niet te zeggen. Ik stel je vraag hier en daar. Het heeft verder weinig gevolgen voor de behandeling.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juli 2015”