Diepflap

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

shakena

Diepflap

Bericht door shakena » vr 10 jul 2015, 13:35

Weet niet of hier ik hier de vraag kan en mag stellen,

Zou er iemand mij informatie kunnen geven over een diepflap,
zou veel gezeur van amputatie, expander, prothese, prothese wissel , expander plaatsing, nu toch een diepflap,
Als het goed is word ik maandag gebeld voor afsp. CT scan.
om m'n bloedvaten te bekijken. zou daarna een afsp krijgen over hoe de operatie te werk gaat,
maar wil mij er al vast in verdiepen ( vind ik fijner )
Word in het LUMC geholpen.
Heb wel buik operaties gehad blinde darm en 3 kijkoperaties gaat dan zo'n diepflap nog wel lukken.
Arts zei er weinig over,
Wat is de wachtlijst voor zo'n operatie, hoelang blijf je opgenomen, wat zijn de leef regels na de operatie ( thuis) en wanneer zou je eventueel weer kunnen werken. ( werk in een verpleeghuis met dementerende ouderen)

Hoop dat er iemand mij hier antwoord op kan geven.
Alvast bedankt.

Dees
Beheerder

Re: Diepflap

Bericht door Dees » vr 10 jul 2015, 14:26

Hoi Shakena, de CTscan zal wel laten zien of er goede vaten te vinden zijn. Je moet wel zeker weten of de operatie vergoed wordt. De chirurgen zullen duidelijk aan moeten geven waarom nu een diep nodig is na eerdere andere borstreconstructie.

Er zijn verschillende ziekenhuizen waar een diep gedaan wordt. Je bent niet verplicht om in het LUMC te blijven. Doorgaans is de wachttijd in België korter dan in Nederland. Ik ben zelf in UZ Gent geopereerd. Na diep heb ik 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en na een week of 6 kon ik alweer aardig vooruit. Je zou meer ervaringen kunnen vragen aan lotgenoten, met borstkanker of met een BRCA genmutatie.

Hier vind je informatie over de verschillende vormen van reconstructie en wat daarbij een rol speelt.

Hier vind je informatie over reconstructies met getransplanteerd eigen weefsel. Dan wordt bv huid, vet en bloedvaten van de buik, bil of dij verplaatst en daarmee wordt een 'borst' gevuld.

In tweede instantie wordt de andere borst dan meestal gelift over verkleind om symmetrie te krijgen. Hier vind je informatie over het bereiken van symmetrie.

Niet elke Plastisch Chirurg beheerst alle technieken even goed en niet elk ziekenhuis is in staat om bv een directe reconstructie te doen met eigen weefsel. Vraag goed door hoeveel operaties deze plastisch chirurg in de maand doet. Hoe meer hij/zij er doet, hoe beter hij/zij de techniek onder de knie heeft.

Ik weet niet of je goed engels leest, maar deze Amerikaanse site bevat veel informatie en plaatjes van de verschillende vormen van reconstructie. Ook bevatten de Persoonlijke verhalen veel foto's.

Hier vind je een aantal praktische aspecten.

Kun je hiermee vooruit?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

shakena

Bericht door shakena » vr 10 jul 2015, 14:46

top dank je wel Dees,

De pc zei dat hij al meerdere van deze operaties heeft gedaan.
m'n andere borst is al een keer gelift zouden ze dat dan weer doen ?
Heb net een filmpje gezien over een operatie van een diepflap
https://www.zgt.nl/liveoperatie, vond ik erg indruk wekkend.
Hoop dat de wachtlijst niet zo lang is ben wel een beetje klaar met die operaties. Wil gewoon verder heb deze 2 jaar meer thuis gezeten dan gewerkt. :-(
dit zou de 5 de operatie aan m'n borst worden in 2 jaar. en de 8 ste operatie voor nog andere dingen die ik er bij kreeg.

ik ga jou info even lezen dank je wel voor je snelle reactie.

groet
Wil

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 10 jul 2015, 15:15

Hoi Shakena, lees ook dit krantenartikel. Dat een plastisch chirurg zegt het vaker te hebben gedaan, zegt mij niks over hoe vaak hij dat gedaan heeft, of het vaak gelukt is, of er complicaties waren etc. Vraag goed door !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

shakena

Bericht door shakena » vr 10 jul 2015, 16:28

okee :o
dank je wel,

zodra ik een gesprek hebt ga ik door vragen, bedankt voor de tip :smile:
zal al m'n vragen even op een lijstje zetten, anders vergeet ik straks wat ;)

dank je wel Dees

Gesloten

Terug naar “Juli 2015”