Percentage "winst" bij hormoontherapie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Anet

Percentage "winst" bij hormoontherapie

Bericht door Anet » di 26 mei 2015, 14:56

Hallo, ik ben Anet, 49 jaar, ben vorig jaar behandeld voor lobulaire borstkanker in beide borsten. Beide borsten zijn geamputeerd. In de schildwachtklier rechts zat een metastase, de tweede klier die verwijderd is was schoon. Ik heb chemo gehad, 3x fec, 3x docetaxel. Daarna zijn borstwand en oksel bestraald. Sinds augustus vorig jaar slik ik tamoxifen. Nu is mijn vraag of jullie voor mij uit kunnen rekenen wat het "winstpercentage" van de hormoontherapie is? O ja, de tumoren waren 80% hormoongevoelig.

Dees
Beheerder

Re: Percentage "winst" bij hormoontherapie

Bericht door Dees » di 26 mei 2015, 20:04

Hoi Anet, weet je ook wat de graad van de tumoren was en hoeveel okselklieren er positief waren? Eigenlijk zijn de systemen niet gemaakt voor borstkanker in beide borsten. Ik ga van de week kijken of ik er toch iets van kan maken.

Borstkanker in beide borsten is wel een reden om doorverwezen te worden naar een klinisch geneticus. Is dat gebeurd?

Dit zijn redenen om doorverwezen te worden:
Afbeelding

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Anet

Bericht door Anet » di 26 mei 2015, 21:06

Hoi Dees, bedankt voor je snelle reactie. Voor zover ik weet waren alle tumoren graad 2. Ik had 1 klier met een macrometastase (de schildwachtklier), verder waren de klieren waarschijnlijk schoon, ik heb namelijk geen okselkliertoilet gehad maar ben bestraald in de oksel. In de schildwachtklier aan de andere kant zaten losse tumorcellen.
Ik heb inderdaad een genetisch onderzoek gehad en bij mij is de Check2-mutatie aangetroffen.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 31 mei 2015, 15:52

Hoi Anet, he jakkie.

Ik zou Adjuvant Online in willen vullen, maar dat systeem is niet gemaakt voor meerdere tumoren. Om een indruk te krijgen zou ik de afmetingen bij elkaar op kunnen tellen, voor wat het waard is. Hoe groot waren de tumoren?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Anet

Bericht door Anet » zo 31 mei 2015, 20:33

Hoi Dees, de grootste tumor was 5,1 cm, in diezelfde borst zat nog een tumor van ong. 1,5 cm en in de andere borst dacht ik 1,4 cm en 0,4 cm.... Helemaal exact weet ik het niet meer. Je kunt bij het berekenen toch ook uitgaan van de grootste tumor?

Gesloten

Terug naar “Mei 2015”