Terugkeer menstruatie na chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Marretje

Terugkeer menstruatie na chemo

Bericht door Marretje » ma 18 mei 2015, 16:59

Graag zou ik willen weten wat de kans is dat mijn menstruatie terugkeert. Tussen juli en november heb ik 6 kuren TAC gehad. Na de eerste kuur ben ik nog ongesteld geworden, daarna niet meer. Het klinkt gek, maar eigenlijk hoop ik dat de menstruatie nog terugkomt (ik had er ook nooit zo'n last van, dat scheelt natuurlijk). Als ik op internet ga zoeken, kom ik vooral tegen dat het onder de 40 jaar vaak terugkomt, en boven de 45 niet vaak.
Tsja, Ik was ten tijde van de chemo's 41, en inmiddels 42 jaar. Gevalletje wal en schip . Weet iemand misschien wat de kansen zijn, of waarvan het afhankelijk is? De tumor was niet hormoongevoelig (triple negatief) en ik slik geen pillen.

Dees
Beheerder

Re: Terugkeer menstruatie na chemo

Bericht door Dees » ma 18 mei 2015, 20:56

Hoi Marretje, ik las dat één op de drie vrouwen op de leeftijd van 30 blijvend in de overgang komt na AC en op de leeftijd van 45 90%. Ik denk dat het toevoegen van Taxotere aan AC eerder zorgt dat er meer dan minder vrouwen in de overgang blijven.

Ik snap het dat het fijn zou zijn als je weer een cyclus zou hebben. De overgang is ook maar zo zo......
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2015”