kanker en koffie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Jacq_67

kanker en koffie

Bericht door Jacq_67 » zo 17 mei 2015, 19:29

Nu lees ik net op verschillende sites dat het drinken van koffie de kans op terugkeer van tumoren kan verkleinen, vooral bij vrouwen die Tamoxifen gebruiken. Is dit echt zo?
Ik drink namelijk al jaren geen koffie meer, alleen caffeïne vrije koffie omdat ik er niet zo goed tegen kan. Moet ik het nu toch maar weer gaan drinken dan? :roll:

Jacq_67

Re: kanker en koffie

Bericht door Jacq_67 » zo 17 mei 2015, 19:30

Wat een prachtige site is het geworden trouwens, heel fijn!!! :grin:

Dees
Beheerder

Re: kanker en koffie

Bericht door Dees » zo 17 mei 2015, 19:49

Hoi Jacqueline, dank voor het compliment.

Ik heb het bericht ook gelezen. Dit soort onderzoeken verschijnen elke maand. Wat wil je ermee doen? Tegen heug en meug koffie drinken als je er niet van houdt? Ik ben dol op koffie dus ik omarm dit soort berichten.

Het grootste effect op borstkanker komt van de behandelingen (chemo, immuuntherapie, hormoontherapie). Daarnaast is een gezonde leefstijl voor iedereen aan te raden, ook voor mensen die al kanker hebben gehad. Het is geen rocketscience:
- rook niet
- matig met alcohol
- eet gezond en gevarieerd met veel groenten
- word niet te dik
- beweeg voldoende

Meer zinnigs is er niet te zeggen.

Een lotgenootje zei erover: "Het is een nog lopend onderzoek met een klein verschil tussen weinig koffie en veel koffie. Het artikel is in een serieus blad gepubliceerd. Zou minimaal bevestigd moeten worden."

Laat je niet gek maken !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2015”