Tamoxifen werkt waarschijnlijk niet

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hannah

Tamoxifen werkt waarschijnlijk niet

Bericht door Hannah » vr 09 jan 2015, 20:58

De Tamoxifen is waarschijnlijk nu al uitgewerkt, na drie maanden. Het is na arimidex het tweede middel wat ik gebruik bij uitgezaaide borstkanker. Er is één tumormarker getest, de andere komt over een week.
Is het mogelijk dat als er twee tumormarkers getest worden de ene wél verhoogd is en de andere niet? En wat zijn daarvan de consequenties?
Als de Tamoxifen niet meer werkt waarvoor kan ik dan kiezen? Mn tumor is 100% hormoongevoelig(PR en ER)
Geen HER 2 neu gevoeligheid.

Is het nu zo dat nu de Tamoxifen waarschijnlijk niet werkt, ik hierdoor ook tijd van leven misloop? Of kan je dat niet zo zeggen?

Groet!

Dees
Beheerder

Re: Tamoxifen werkt waarschijnlijk niet

Bericht door Dees » vr 09 jan 2015, 23:08

Hoi Hannah,
He gatsie wat naar....... Ik dácht dat tumormarkers ook wel eens konden variëren en dat verhoogde markers niet persé onraad betekent.
Everolimus zou kunnen. Dat is geindiceerd voor de behandeling van:
- hormoonreceptor-positieve gevorderde borstkanker bij postmenopauzale vrouwen, bij wie andere behandelingen (de zogenaamde “niet-steroïde aromatase-remmers”) de ziekte niet meer onder controle kon houden. Het wordt gegeven in combinatie met een geneesmiddel genaamd exemestaan, een steroïde aromatase-remmer, die wordt gebruikt voor hormonale therapie tegen kanker.
- ...
Bron: Bijsluiter Afinitor

Er lopen ook studies met andere hormoonremmers. Chemo zou ook kunnen. Soms kun je na chemo ook weer hormoontherapie gebruiken. Het is echt zoeken naar wat nog werkt.

Ik vertel je niks nieuws dat het feit dat tamoxifen nu na een aromataseremmer niet meer lijkt te werken geen gunstig teken is. Ik hoop heel erg dat dat meevalt.

Ze zeggen wel eens: Prepare for the worst and hope for the best........

Ik hoop héél hard voor je op het beste !!!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hannah

Re: Tamoxifen werkt waarschijnlijk niet

Bericht door Hannah » ma 12 jan 2015, 13:08

Bedankt Dees. Even gegoogeld, en wacht het consult deze week maar even af. Voel me rot, maar komt wel weer goed, heeft tijd nodig. Meebuigen met de wind maar. Positief: bloedwaardes waren verder goed.

Groet!

Gesloten

Terug naar “Januari 2015”