Hoofdpijn

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Philly

Hoofdpijn

Bericht door Philly » di 23 sep 2014, 18:23

Weet iemand een goede remedie tegen spanningshoofdpijn?
Ik heb het idee dat het met hormoontherapie te maken heeft. Heb echt al vanalles geprobeerd, maar niet helpt echt...

Dees
Beheerder

Re: Hoofdpijn

Bericht door Dees » di 23 sep 2014, 19:24

Hoi Philly, oooo, hoofdpijn is zo vervelend. Hier staat de informatie van Thuisarts.nl met leefadviezen en advies voor medicatie. Als je elke dag paracetamol gebruikt, kan dat juist paracetamol-afhankelijke hoofdpijn veroorzaken, dus kijk daarvoor uit. De Cefaly kan bij spanningshoofdpijn en migraine werken. Een soort dagboek bijhouden, om inzicht te krijgen wanneer je hoofdpijn krijgt en wanneer niet en wat je dan eventueel kunt vermijden, kan ook nog helpen.

Heb je steun aan je huisarts? Die zou je hier goed bij moeten kunnen helpen.....

Sterkte !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Re: Hoofdpijn

Bericht door Gast » zo 28 sep 2014, 13:56

Bedankt! Van die cefaly heb ik nog nooit gehoord, zal eens kijken!
De huisarts weet hier denk ik niet van... heb al zoveel medicijnen en bijwerkingen van hormoontherapie etc dat dit niet eens besproken wordt ;-)
Zal ik maar eens doen!

Gesloten

Terug naar “September 2014”