bijzondere tandheelkundige kosten tgv chemotherapie

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

chantalh

bijzondere tandheelkundige kosten tgv chemotherapie

Bericht door chantalh » di 23 sep 2014, 15:41

Ik heb 1 april mijn laatste chemo gehad. Daarna niks als problemen metmijn tanden. 2x een wortelkanaal behandeling en 2 gaatjes. Dit is allemaal opgelost maar wel een vette rekening van bijna 1400 euro (in een bestek van 2 maanden en zonder een 'offerte' gekregen te hebben) Omdat ik al controles had gehad en dus aan mijn maximale vergoeding zat van 500 euro moest ik ruim 800 euro zelf betalen...oeps...Aangezien ik daarvoor bijna nooit problemen had met mijn tanden lijkt het me meer dan zeeeeer aannemelijk dat dit door de chemo is gekomen. Ik las op internet dat de tandarts de vergoeding in kan dienen onder 'bijzondere tandheelkundige kosten' als gevolg vd chemo. Nu zegt mijn tandarts dat de verzekering dit niet gaat geloven???? Wie o wie heeft hier ervaring mee????? En anders met het terug krijgen van zorgkosten via de belasting aangifte???

Dees
Beheerder

Re: bijzondere tandheelkundige kosten tgv chemotherapie

Bericht door Dees » di 23 sep 2014, 19:11

Hoi Chantal, he jakkie....... Wat ontzettend vervelend en financieel ook een aderlating zeg.....
Bijzondere tandheelkundige zorg wordt inderdaad in een aantal situaties vergoed vanuit de basisverzekering, maar ik zie chemotherapie daar niet bij staan. Hier vind je de informatie.

Balen is dat je zomaar ook niet bij kunt verzekeren......

Heel erg balen !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2014”