Chemo en bloedtest in duitsland

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Linie

Chemo en bloedtest in duitsland

Bericht door Linie » ma 22 sep 2014, 12:07

Hallo,

Ik zit momenteel in een dubio.. Mijn gevoelens gaan van hot naar her. Sinds 5 Aug. 2014 is er bij mij borst kanker triple negatief graad 3 ( fase 2A ) ontdekt ik ben 27 jaar. Deze is niet genetisch bepaald. Nou heb ik 21 aug. een borst amputatie ondergaan van beide borsten. Nou zou ik woenadag moeten starten met mijn TAC kuur 6 kuren met een overla[ing van 3 weken.. Ik hoor van alle kanten verhalen en opmerkingen. Ook over een lab in Munster, Duitsland. Om daar je bloed te laten testen of de chemo wel degelijk aan (kan) slaan op de kanker soort die ik heb etc. Nou weet ik gewoon niet wat ik moet doen.

Heeft er iemand dezelfde ervaring hiermee ? ook met het lab in duitsland ?
Wat zouden jullie doen? als jullie in mijn schoenen zouden staan ? Wel of geen chemo starten woensdag.. ? Sorry voel me een beetje desperate...

liefs,
Eline

Dees
Beheerder

Re: Chemo en bloedtest in duitsland

Bericht door Dees » ma 22 sep 2014, 19:38

Hoi Eline, spannend he, vreselijk...........

Ik ga er geen doekjes om winden. Als je op de 27e borstkanker krijgt en die is ook nog triple negatief en graad 3, dan is de kans dat de tumor laag risico geeft op uitzaaiingen verwaarloosbaar. De kans dat je zonder chemo uitzaaiingen krijgt is zo groot dat ik dat risico never zou willen nemen. Chemo verbetert je overlevingskansen aanzienlijk. Er bestaat geen test om te zien of deze chemo levensreddend voor je is. Dit is het beste wat je nu geboden kan worden. De tijd is je beste vriend.

Mag ik vragen waarom je beide borsten geamputeerd zijn? Had je in beide borsten kanker?

Je ziet er tegenop he? Waar ben je het bangst voor? Kunnen we je helpen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Linie

Bericht door Linie » di 23 sep 2014, 09:57

hoi Dees,

De reden dat ik voor beide borsten gekozen heb is gezien mijn leeftijd... agressieve vorm van de tumor.. en omdat de kans toch aardig groot was dat het wel genetisch bepaald kon zijn.Dit omdat ik ijn broer 9 september 2013 heb verloren aan longkanker met uitzaaiing naar de lymfe. Hij was ook erg jong 31 jaar... Omdat ik toch hele erge angst heb/had heb ik er voor gekozen om beide bosten te laten verwijderen... Voor het zelfde geld komt het volgend jaar weer terug in mijn rechterborst ( zo gingen de gedachtes door mijn hoofd )

De reden dat ik heel erg tegen de chemo opzie is omdat ik gezien heb hoe het slecht het met mijn broer ging toen hij de chemo moest ondergaan.
Hij heeft een maand lang in het AVL gelegen in verband met griep en longontsteking... Ben bang dat ik ook heel ziek zal zijn van de bijwerkingen... Laten we het hopen dat het na morgen toch enigszins mee zal vallen ...

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 23 sep 2014, 12:54

Lieve Linie, met het voorbeeld van je broer en het verlies kan ik me voorstellen dat je er als een berg tegenop ziet. Heb je dit verteld aan de verpleegkundigen en aan de arts? Wat voor medicatie tegen misselijkheid heb je? De meeste vrouwen verdragen de chemokuren best goed, maar ik ga niet zeggen dat het een lolletje is. ik was altijd een dag of vijf van de wap.

Ik wou dat ik iets voor je kon doen.......
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2014”