Voedingssuplementen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Miepje

Voedingssuplementen

Bericht door Miepje » wo 16 jul 2014, 11:59

Het is mij bekend dat bepaalde voedingssuplementen beter niet gebruik kunnen worden in combi met hormoontherapie (slik momenteel een aromataseremmer)
Ik kan echter niet meer vinden welke dat nu precies zijn. Momenteel worstel ik met een middel waar mercury (kwikzilver) als homeopatisch middel in verwerkt zit.
Wat is daar van te zeggen ?

Dees
Beheerder

Re: Voedingssuplementen

Bericht door Dees » wo 16 jul 2014, 20:20

Beste Miepje, voor tamoxifen geldt wel een hele lijst met middelen die niet zo goed samen gaan, maar voor de aromataseremmers is dat niet zo.
Gelijktijdige toediening van tamoxifen of oestrogeenbevattende therapieën en anastrozol moet worden vermeden omdat dit de farmacologische werking ervan kan verminderen (zie rubriek 4.4 en 5.1)
De enzymen die betrokken zijn bij het metabolisme van anastrozol zijn niet bekend. Cimetidine, een zwakke en niet-specifieke remmer van CYP-enzymen, beïnvloedde de plasmaconcentraties van anastrozol niet. Het effect van krachtige CYP-remmers is niet bekend.
Bron: 1B tekst anastrazol

Ik kan verder niks vinden over de zin en onzin van kwikzilver. Zelf heb ik er niks mee in elk geval.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juli 2014”