Borsten afzetten

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Hanne

Borsten afzetten

Bericht door Hanne » ma 07 jul 2014, 22:38

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Ik zal binnenkort getest worden. Mijn vader is brca2 drager. We zijn hier achter gekomen omdat mijn oudere zus eierstokkanker bleek te hebben, en ook het gen bleek te dragen. Ze heeft het gevecht helaas niet kunnen winnen, en lange tijd wilde ik niet weten of ik ook drager ben of niet. Ik heb nog 2 jongere zusjes die het ook nog niet weten. De jongste kan ivm leeftijd pas over enkele jaren getest worden.
Ik zit met enorm veel vragen, sommigen kan ik binnen de familie niet kwijt, vandaar dat ik me hier heb aangemeld.
Waar ik om te beginnen mee zit is hoe het zit met verzekeringen. Mocht ik drager blijken dan wil ik er alles aan doen om te voorkomen ook ziek te worden. De stap om mijn eierstokken te laten verwijderen is voor mij persoonlijk een stuk groter dan om mijn borsten te laten afzetten. Dus ik zou beginnen met mijn borsten. Ik heb hierover nog geen contact gehad met mijn verzekering, dus misschien kan iemand hier me al wat inside information geven. Ik heb pas geleden scans gehad en alles ziet er goed uit. Ervan uit gaand dat ik op dit moment gezond ben zou ik kiezen voor een borst besparende amputatie. Heeft iemand hier dit al laten doen? Hoe werkte dit? Met de verzekering? Wordt alles vergoed? Hoe lang ben je out of the running? Ik ben super zenuwachtig en ben eigenlijk ook een beetje bang het traject in te gaan, maar ik heb geen keus voelt het.

Iig alvast bedankt voor het lezen
Mvg

Dees
Beheerder

Re: Borsten afzetten

Bericht door Dees » wo 09 jul 2014, 11:01

Beste Hanne, poeh, wat is er al veel gebeurd in je familie en wat komen er dan veel vragen op je af he. Hier staat informatie over verzekeringen.

Het is belangrijk om éérst te weten of je BRCA-genmutatiedrager bent of niet. Als dat niet zo is, vervallen de vervolgvragen. Als dat wel zo is, helpen we je om een antwoord te krijgen op al je vragen over borstreconstructies en eierstokken verwijderen.

Hoe oud ben je?

Ik weet niet of je goed engels leest maar dit boek is écht een aanrader !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hanne

Bericht door Hanne » wo 09 jul 2014, 20:18

Hallo Dees,

Bedankt voor je reactie. Ik ben 22 jaar. Ja het blijft maar malen in mijn hoofd, het ene na het andere komt in me op, en ondanks dat ik het al van zo dichtbij heb mee gemaakt heb ik het gevoel dat ik zó weinig weet. Ik zal zo eens rustig je gegeven info gaan lezen :) mijn Engels is heel goed, dus dat boek is geen probleem.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 09 jul 2014, 21:02

Hoi Hanne, het is ook véél he..... Op zich heb je met 22 jaar niet direct haast om beslissingen te nemen. Neem de tijd. Stap voor stap.

We hebben een besloten BRCA-Facebookgroep, maar ik vraag me af of het nou wel wijs is om je daar op dit moment bij aan te sluiten.

Misschien vind je de blog van Lindsay nog interessant om te lezen. Ze is jong en weet dat ze BRCA1-genmutatiedraagster is.

Kunnen we nog iets voor je doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hanne

Bericht door Hanne » do 10 jul 2014, 00:29

Ik denk op dit moment niet. Die Facebook groep lijkt me ook nog niet echt wat.. Ik wacht eerst even af wat er uit de test komt. Bedankt iig! Ik zal de blog ook eens bekijken :)

Gesloten

Terug naar “Juli 2014”