emotie of geen emotie??

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

anouschka

emotie of geen emotie??

Bericht door anouschka » do 29 mei 2014, 17:10

Hallo Allemaal,
Ik heb mischien wel een rare vraag maar sinds ik weet dat ik borstkanker heb( sinds 2 weken) heb ik eigenlijk nog geen emotionele aanval gehad.
Ik bedoel geen huilbuien , niet boos en ben meer bezig geweest om mijn naasten te troosten
Denk zelf dat mijn eigen emotie pas komt als ik geopereerd ben
Mag ik vragen hoe jullie dit hebben ervaren?
Groetjes,
Anous

YvonneS

Re: emotie of geen emotie??

Bericht door YvonneS » do 29 mei 2014, 18:22

Beste Anouschka,
Ik herken dat heel erg. Ik was goed herstellende van 2 herseninfarcten en dacht mijn leven weer op te gaan starten. Binnen 2 maanden na mijn laatste revalidatie kreeg ik de diagnose borstkanker. Mijn hele omgeving was totaal verslagen behalve ik. Ik troostte en stelde iedereen gerust. En nu na 2 operaties en 21 bestralingen ben ik nog steeds niet geknakt. Ik ben een knokker en een doener, niets of niemand krijgt mij eronder, mijn glas is altijd half vol. Misschien zit jij ook zo in elkaar, je hoeft niet perse in elkaar te storten volgens mij. Op dit forum heb ik veel adviezen en informatie gekregen en dat heeft mij ook goed geholpen. Op momenten dat ik onzeker was en vragen had kon ik altijd op dit forum rekenen. Ik wens je veel kracht voor de toekomst!
Groetjes Yvonne

Joy

Bericht door Joy » do 29 mei 2014, 18:23

Ik denk dat het voor iedereen anders is. Zelf heb ik vanaf eind januari in een lang diagnostisch traject gezeten, ben er zelfs nog niet helemaal uit (lang verhaal), en weet pas sinds 6 mei dat het echt helemaal mis is. Bij mij kwamen de tranen, en het een dag lang flink overstuur zijn, eigenlijk pas op 20 mei toen het wondvocht ineens begon te vloeien bij het verwijderen van de hechtingen (borstbesparende operatie) en het leek alsof het niet meer wilde stoppen. Tot die tijd was ik sterk, rationeel, nuchter. Zoals ik gewoonlijk ben. Ergens zitten dan toch de emoties, en die komen er uit op een moment dat voor jou de grens is bereikt.

Emotie kun je niet afdwingen. Die komen als ze komen.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 29 mei 2014, 19:05

Hoi Anouschka, ik herken het ook. Ik ging éérst alles regelen, in de actie. Toen ik met de chemo bezig was en mijn eierstokken plat gingen, kreeg ik echt zwarte dagen. Ik zat er doorheen, maar dat ging niet gepaard met huilen. Ik huil eigenlijk nooit.....

Wat Joy zegt, emoties komen als ze komen.....

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2014”