Cyste in elleboogplooi bij lymfe arm

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Duizendschoon

Cyste in elleboogplooi bij lymfe arm

Bericht door Duizendschoon » wo 02 apr 2014, 10:45

Heb 3 jr geleden BK gehad-3neg-amp + okselkliertoilet. Na half jaar matige lymfe-arm. Niet in de hand. Vorige week begon de hand te "rommelen". En zat er ineens een knobbeltje in mijn elleboogplooi. Rond, goed voelbaar. Geen wond, niet gestoten oid. Was op gesprek bij PC ivm reconstructie, die dacht aan n cyste. Hoezo? Tsja...Vandaag dus echo van die elleboog. Iemand ooit gehoord-meegemaakt?

Dees
Beheerder

Re: Cyste in elleboogplooi bij lymfe arm

Bericht door Dees » wo 02 apr 2014, 12:48

Hall Duizendschoon, he gatsie.... Ik snap dat je er gestresst van raakt, maar dat is niet nodig. Cystes kunnen gewoon ontstaan. Dat borstkanker naar de elleboog uit zou zaaien, lijkt mij héél, héél onwaarschijnlijk. Kunnen ze hem er meteen even uithalen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Duizendschoon

Bericht door Duizendschoon » wo 02 apr 2014, 13:46

Weet niet of het er zomaar uitgehaald kan worden..tis toch een lymfe-arm...Had zelf idd ook nog nooit gehoord van uitzaaiing naar arm. Maar wat het nou precies is?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 02 apr 2014, 14:50

Hoi Duizendschoon, cystes kunnen gewoon ontstaan. Alle mensen hebben wel cystes in hun lijf zitten. Je kan best geopereerd worden, maar misschien moeten ze je preventief antibiotica geven. Leegprikken zou in dat kader ook kunnen.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Duizendschoon

Bericht door Duizendschoon » wo 02 apr 2014, 17:35

Echo gemaakt. Geen cyste vlgs echograaf..wat t wel is weet ie niet. Iets in het vetweefsel. Rond als een knikkertje, goed voelbaar en te bewegen, in de elleboogplooi. Niets met spier of pees te maken. Hij maakt snel rapport en stuurt naar PC. Morgen kan ik bellen, kijken of een biopt of punctie nodig is.

Duizendschoon

Bericht door Duizendschoon » vr 04 apr 2014, 13:51

voor de eventuele meelezers. Vanochtend via onco een punctie geregeld. Radioloog wilde eigenlijk niet prikken...omdat het er goed uitzag. Leek een geïrriteerd lymfekliertje. Was al minder dik in vergelijking met echo van dinsdag. Collega erbij, toch maar geprikt. Dinsdag uitslag. Verwacht niet dat er iets aan de hand is. Eerlijk is eerlijk, deze radioloog leek me ook veeeeel ervarener dan de echomaker van dinsdag...

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 05 apr 2014, 16:35

Hoi Duizendschoon, iets kankerachtigs lijkt me sterk, maar ik duim toch dat je die bevestiging nog krijgt.
Groeten, Dees

Duizendschoon

Bericht door Duizendschoon » di 15 apr 2014, 14:05

Hoi meelezers! Even kort berichtje. Was een irritatie in elleboog, waarschijnlijk overbelaste spier. Nu nog 1 jaar wachten dan ben ik aan de beurt voor reconstructie :-)

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 15 apr 2014, 20:46

Hoi Duizendschoon, een uitzaaiing zou echt heel raar zijn op die plek en gelukkig is het dat ook niet. Joehoe !!
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “April 2014”